4/19/2011

RECENZE: Hunger Games: Síla vzdoru – Suzanne Collinsová

Hunger Games : Síla Vzdoru

Suzzane Collinsová

Suzanne Collinsová - Hunger Games: Plamen vzdoru Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol.
Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí - s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce - reprodrozdem - bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.

13. kraj…

Katniss je právě teď ve třináctém kraji, centru všeho povstání,kde se plánuje převzetí moci nad Kapitolem. Nejdříve ale musí získat kraje. A aby lidé neztratili naději , aby měli za co bojovat, potřebují vzor… a tím má být Katniss,kterou zachránili místo Peety. Toho zajal Kapitol a možná ho právě teď mučí. Katniss je považována za duševně chorou. Navíc život v Třináctém kraji vůbec není lehký. Všichni dostávají rozvrh,co mají celý den dělat. Rozvrh je nesmyvatelný až do večeře. Množství jídla obsahuje tolik živin,abys vydržel akorát do dalšího jídla. Vynášet jídlo z jídelny je zakázané. Vzít si víc, než máš přiděleno je zakázané. Jsi oslovován jako voják. A jsi pod zemí…

Z Dvanáctého kraje nezbylo skoro nic. Přežilo devět set lidí. Hodně lidí,které Katniss znala zemřelo. Všechny je zachránil Hurikán.

13.kraj vážně existuje. A chystá se státní převrat… Drsný státní převrat

Katniss

Přežila Hladové hry jednou… A přežila je i po druhé. Byla vybrána jako Reprodrozd, symbol povstání. Zachránili ji místo Peety. Jak s tím má žít?Jak může být symbol síly a víry,když sama nevěří? Možná je sražená na kolena,ale rozhodně není slabá. Katniss nikdy není slabá. Je sražená na kolena díky všemu co prožila. A díky tomu,že je Peeta v rukou kapitolu,kde ho mučí. Pokud ho už nezabili… Musí dát lidem víru, sílu… Ale nejdřív ji musí získat sama.

Konec jedné série

A že to byl konec pekelně dobrý. Ten příběh byl silný už od začátku,plný smrti,ale ve třetím díle všechno vrcholí. Válka mezi Kraji a Kapitolem je v plném proudu. Lidé umírají. Kapitolané jsou neuvěřitelné krutí.

,,Jsi v pořádku?“ ptá se. Jeho slova téměř zanikají v dalších výbuchu.
,,Jo,myslím,že mě neviděli“ odpovídám .,,Ty bomby nás nesledují“
,,Ne,cílem je něco jiného“ přikyvuje Hurikán.
,,Já vím,ale tam vzadu není nic jiného než…“ oběma nám to dochází ve stejnou chvíli.
,,Nemocnice.“ Hurikán ihned vyskakuje na nohy a křičí na ostatní. ,,Bombardují
nemocnici!“

Tahle knížka byla vážně silná. Hodně lidí,které jsem měla ráda umřelo. Ale byl to skvělý díl. I když bych mohla říci,že mám nejradši jedničku, přečtěte si tenhle díl. Prostě musíte znát ten konec celého příběhu. Tahle knížka a celkově tahle série na mě udělala obrovský dojem. Dočetla jsem ji včera večer a musela jsem o tom všem přemýšlet. Všechno vydýchat. Nechalo to ve mně spoustu pocitů a přesně tohle by ve vás správná knížka měla vzbudit. Pokud se bojíte, že to bude drsné, bude. Že možná budete brečet… Budete. Třeba já jsem slabší povaha, tušila jsem co se asi stane,ale stejně jsem do toho šla. A nelituji. A nebudete litovat ani vy. Tahle knižní série je moje oblíbená, bude moje oblíbená,ale kdybych si měla přečíst poslední díl znova,teď hned, nemohla bych. Moc pocitů a málo času. A už zbývá dodat jen toto:

Věřím,že si příběh Katniss zamilujete jako já. Věřím,že s ní budete prožívat každou chvíli. Věřím, že si vás příběh získá. A doufám,že uznáte, jako já, že pokud jste nad sérié ohrnovali nos jako já, uvědomíte se, že jste dělali velkou chybu.

Vaše plná pocitů a emocí

Nora

Recenze na: