2/18/2011

Hunger games - Aréna smrti

Hunger games (The Hunger Games #1)

by Suzanne Collins
Vítězství znamená slávu a bohatství...
Prohra znamená jistou smrt...
Hunger games začínají...

V troskách Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. 
Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show , ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život.

Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována ,a nabídne svou účast dobrovolně. 
Do hry o přežití se přidavají lidskot a láska.

Anglická verze: Ano
Česká verze: ano
Díl: první

Recenze: 
ó můj bože! Nemohla jsem přestat číst... ale teď jako bez srandy... máma mi jí musela skoro vyrvat abych šla spát. Něco tak napínavýho jsem nečetla... snad nikdy,nebo rozhodně si na nic nevzpomínám. Naprosto dokonalá kniha!!!!!

Katniss je obyvatelka dvanáctého kraje,které umřel otec, matka se z toho naprosto složila a tak se stala hlavou rodiny ona. Nemohla připustit,aby jí i s její sestrou dali do sirotčince a tak se snaží obstarat potravu a celkově zabezpečit rodinu. Je velmi šikovná s lukem a šípem a její kamarád Hurikán jí pomáhá lovit v lese. 

Ale Katniss nemůže ochránit svou sestru Prim, kterou nadevšechno miluje,před Hunger games ( Hladovými hrami) ,které se konají ( nejsem si teď jistá,ale myslím, že jednou za rok). Vybírají tam z každého kraje jednu dívku a jednoho chlapce aby od dvanácti let, tzv. splátce,kteří budou bojovat o holý život. Je to připomínka, že Kapitol je ovládá a že je to splátka za to vzpouru,kterou třináct krajů uspořádalo (bohužel prohráli a třináctý kraj byl vymícen) . Jak je udáno v české anotaci, Prim vyberou a zoufalá Katniss se přihlásí místo ní. Jako partnera jí vyberou Peetu. Chlapce ,kterému má pocit, že je dlužná, když jí dal jako jedenáctileté chleba,pomohl jí tím před vyhladověním a dal jí tím vlastně novou naději. A Katniss nemá ráda dluhy.

Když přijedou do kapitolu, stávají se z nich hvězdy, bydlí v luxusních zařízeních, jí mnoho dobrého jídla, jsou obsluhováni a trénováni. Peeta se chová nejdříve jako kamarád, trénují spolu,ale poté požádá jejich trenéra aby je trénoval odděleně. Katniss neví co si o něm myslet. A najednou Hladové hry začínají...

Nemohu vám to popsat dál, jinak byste pak neměli nutkání to číst s takovou vervou jako třeba já. Něco tak drsného a přitom úžasného jsem asi opravdu nikdy nečetla. K srdci mi tam přirostli tři postavy a to Katniss, Peeta a Routa (kterou poznáte). Katniss není typická hrdinka... a o to se mi líbí víc. Dokonale jsem se s ní sžila , cítila jsem s ní, přemýšlela jsem s ní... prakticky jsem byla jí... Knize uděluji PĚT HVĚZDIČEK a kdybych mohla dala bych víc. Knihu doporučuji a doporučuji a doporučuji!!! ;)

Knižní trailer:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...