3/17/2012

About us


About us...

Ano, konečně je to tu, že? Po více jak roce existování Nory a jejích knih se autorky, které se (zbaběle,ale s láskou) skrývají pod pseudonymem, konečně rozhodly (tedy, ony se rozhodly už v březnu minulého roku, takže vhodnější je asi konečně se dokopaly) k tomu, něco o sobě napsat. Ono je tohle podle mě jedna z nejzajímavějších věcech na blogu – to, kdo se za ním vlastně skrývá a je autorem. Takže pokud jste jako já (což znamená posedlá dozvědět se, jací lidé za monitorem doopravdy jsou), pojďte číst dál

zima 2010/2011
Kniha: Nora no. 1 (aneb ½)
Anotace:
Ztřeštěná, stydlivá, ke svým nejstarším přátelům až příliš ukecaná holka s velkými sny. Studující osmileté pražské všeobecné gymnázium (s plusovým zaměřením na jazyky), se snem vystudovat literaturu nebo překladatelství, od mala tíhnoucí ke knihám, toužící po tom mluvit co nejlépe anglicky a bojující s francouzštinou.
 

Ano, tak takhle by se na mě mohla napsat anotace, kdybych byla kniha. Jak již bylo zmíněno studuji osmileté gymnázium v hlavním městě České republiky a knihy miluji od mala. Tedy, extrémně čítající jsem se stala až v loňském roce, kdy jsem se naplno ponořila do čtení v angličtině a pak to už jen jelo. Knihy mají v naší rodině dlouhou tradici, takže o nic výjimečného se nejedná, tedy až na fakt, že jako jediná v rodině čtu knihy teď už již převážně v angličtině. Mým velkým snem je vystudovat překladatelství nebo literaturu a následně žít v anglicky mluvící zemi (aka Anglie nebo USA, ale preferovala bych spíše Anglii, však to znáte, britský přízvuk).
 

Kdybych se měla popsat vlastnostmi – zapomětlivá, stydlivě ukecaná, s hlavou neustále v oblacích, s fantizií větší, než by normálnímu člověku měla náležet, léto-milující, ráda hromadící věci, nerozhodná, líná, rychle měnící nálady, relativně snadno ovlivnitelná (hlavně hudbou - miluju Adele & Coldplay), přecitlivělá. A když jsem naštvaná, luštím sudoku. Dalo by se říci, že jsem sangvi-melancholik. Dost často nechávám věci na poslední chvíli  

Mezi mé oblíbené knihy patří Jana Eyrová (a na tu mi dámy a pánové,nikdo nesáhne) v závěsu s Pýchou a Předsudkem. Následují knihy jako Harry Potter, Hunger Games, Percy Jackson, VA, Nástroje Smrti, Lola and the Boy Next Door, The DUFF. Poslední dobou čtu knihy převážně v žánru YA (Young Adult), ale klasikou ani detektivkami nepohrdnu. Z ostatních literárních žánrů, nemůžu jen horory. Ani v knižní, ani ve filmové podobě. Na a co se týče těch filmových podob, tam u mě vede hlavně Pýcha a Předsudek (s Keirou Knightly, ona ta verze s Collinem také není k zahození, ale s Keirou Knightly ten film mohu vidět pořád dokola a dokola a baví mě to pořád stejně), Králova řeč. Strašně ráda koukám na Hercuila Poirota a slečnu Marplovou. A pak ujíždím na animovaných filmech, jako Na vlásku nebo Jak vycvičit draka :)

No, animáky rozhodně nejsou jediná věc, na které ujíždím. Poslední dobou jsem opět začala sledovat seriály jako The Vampire Diaries, Glee, HIMYM, Big Bang Theory, New Girl anebo český seriál Vyprávěj.
 

Samozřejmě, dělám i jiné věci, než čtu. Od čtyř let tancuji, tedy teď už aktivně dělám jenom balet, ale do loňského roku jsem k baletu měla ještě modernu. Od mala se také toužím stát spisovatelkou, tak doufám, že jednou napíši bestseller. Ráda kreslím a šiju – i když mi to teda zatím moc nejde – nejradši dělám mašle nebo květiny do vlasů a následně je dávám jako dárky, neboť pro mě má handmade dárek mnohem větší cenu než dárek kupovaný.
Další věci se o mně můžete naleznout ----> zde    (příspěvek do Sykiina In my bookcase)
A tak předávám slovo dál...

(vlevo) 2011
Kniha: Nora No.2
Antoace:
stydlivá, někdy hodně rychle mluvící, mající hooooodně velkou fantazii, nezdravě moc času trávící nad knihami, chodící na osmileté gymnázium v Praze, toužící vystudovat angličtinu nebo žurnalistiku

Takhle bych se dala ve stručnosti popsat. S druhou Norou jsme si hodně podobné, možná proto jsme si spolu založily blog. Jsem introvert a flegmatik, ale jenom do jisté míry, protože nesnesu přijít někam pozdě. Jsem perfekcionista,ale jenom někdy, hlavně ve škole, v sešitech si všechno podtrhávám a dělám si barevné odrážky, možná to perfekcionismem nazývám jenom já a zbytek světa tomu říká být šprt :). Jak už jsem zmiňovala chodím na osmileté gymnázium na Praze 5. Po maturitě bych chtěla vystudovat překladatelství nebo případně žurnalistiku. Mým snem je studovat a následně žít ve Velké Británii, kde jsem strávila tři roky svého dětství a tu zemi mám strašně ráda (hlavně britský přízvuk :)), Amerikou bych ale samozřejmě taky nepohrdla :).

Četla jsem už odmala. Jsme rodina poměrně velkých čtenářů, takže jsem to měla od koho odkoukat. Nevím, jestli bych mohla říct svojí oblíbenou knížku, takže vám vyjmenuju ty,které mám nejraději : Harry Potter (k tomu není co dodávat, kdo nemiluje Harryho?!), Hunger Games, Percy Jackson, jako mladší jsem zbožňovala Narnii, Rozum a Cit nebo klasika obecně, je toho ještě spousta,ale to bych tady byla do zítřka kdybych měla všechno vyjmenovat.

Nejsem jenom čtenář očima,ale i ušima, já vím, zní to zvláštně,ale doma máme hodně namluvených knih,které ráda poslouchám jako např.: Drákula, Tři Mušketýři, Sága rodu Forsytů (zdramatizovaná je úžasně,ale když jsem se jí pokoušela přečíst vůbec mě nebavila), Sherlock Holmes, knihy od Agathy Christie a samozřejmě Harry Potter.

I když jsem čtením v angličtině a toužením žít v zahraničí poněkud nevlastenecká, nedám dopustit na český film, který mám nesmírně ráda. Mezi mé nejoblíbenější patří : Pelíšky, Tmavomodrý svět, Obecná škola, Kolja, Musíme si pomáhat, Želary, Kulový blesk (a vlastně všechny filmy od Svěráka se Smoljakem) a  české pohádky, nemyslím ty nejnovější, myslím pohádky jako Šíleně smutná princezna, Tři oříšky pro Popelku, Lotrando a Zubejda apod. Samozřejmě mám ráda i anglické filmy jako Pýcha a Předsudek, Harry Potter, Na Vlásku a Králova řeč. Mám ráda stejné seriály jako druhá Nora, takže nevím jestli má smysl je vyjmenovávat, plus mám ráda české seriály-Vyprávěj, Četnické humoresky a líbila se mi i Nemocnice na kraji města.

Ráda poslouchám Cimrmana a kromě toho, že tam vždycky najdu nový vtip, kterému se směju, mě baví sledovat kolik lidí z mého okolí ho pochopí, protože věřte nebo nebo nikdy se mi nestalo, že by ho pochopili všichni: :).

Kromě mluveného slova ráda poslouchám Adele, Glee, Nightwork (Tepláky jsou náš rodinný hit), jednu dobu jsem milovala Půlnoční od Václava Neckáře a taky hodně poslouchám soundtrack Harryho Pottera 7 2. část a líbí se mi písničky z muzikálů Jesus Christ Superstar a Tajemství.

Mezi moje  záliby patří kromě čtení kreslení. Tenhle rok budu absolvovat v Základní umělecké škole. Pět let jsem dělala Karate, takže pozor na mě :). Snažím se psát knihy a doufám, že mi alespoň jedna někdy vyjde.Takže mi držte palce.

4 komentáře:

  1. Wow.. skvělý článek :-) Obě dvě jste moc sympatické a mnoho věcích máme společných :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já koukám, jak jste si vy dvě podobné :) Souhlasím s Rodaw, že jste obě moc sympatické :)

    OdpovědětVymazat
  3. Chvílemi (rozumějte "celou dobu") jsem měla pocit, jako bych četla o sobě. :D Vážně, toho máme nemálo společného.

    OdpovědětVymazat
  4. Holky, vy jste zlaté. Moc hezky jste se vylíčily :)Doufám, že vám to s tou literárně-psací, překlatelskou a anglofilní budoucností vyjde.

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...