10/31/2014

Mockingjay Movie Information (1)


Úvod k tomuto článku jsem vlastně napsala už v neděli (???), takže nemá smysl se opakovat, a proto půjdu rovnou k věci.

Začnu rereadingem, který bude rozhodně obsahovat spoilery, takže číst na vlastní nebezpečí!
Kapitola 1
 
Jmenuji se Katniss Everdeenová. Je mi sedmnáct let. Pocházím z Dvanáctého kraje. Byla jsem splátkyní v Hladových hrách. Unikla jsem z arény. Kapitol mě nenávidí. Peetu zajali. Je považován za mrtvého. S největší pravděpodobností mrtvý je. Nejspíš je to dobře...
- str. 10, Hunger Games: Síla vzdoru, Suzanne Collins

V první kapitole se spolu s Katniss vracíme do trosek Dvanáctého kraje. Tak nějak se mi povedlo zapomenout, jak těžký tón ten třetí díl má. Už z prvních dvaceti stráne mi bylo úzko. Možná je to také tím, že nepospíchám ke konci, protože vím, kam děj vede a že v některých místech se není na co těšit. Mimochodem stále nejsem smířená s tím, že Gale je přeložený jako Hurikán.
Ano, atmosféra je doslova dusivá a myslím, že nikdy nezapomenu na větu:
Zabila jsem tě, říkám si v duchu, když míjím jednu hromádku. I tebe. A tebe taky.
- str. 11, Hunger Games: Síla vzdoru, Suzanne Collins

Nejhorší mi na celé věci přijde, že ušetřn nebyl naprosto nikdo. Nejvíc líto mi je asi Madge, která sice v knize měla malou roli (ve filmu dokonce žádnou), ale ani ona jako dcera starosty neměla šanci přežít. Vidíte, nakonec rozdíli mezi obchodní částí kraje a Slojem byly jedno. Taky poprvé za celou sérii mám nějaké povědomí o tom, kolik lidí vlastně ve Dvanáctém kraji žije. Zachránilo se jich málo, pouhách 800. Upřímně jsem vždycky měla pocit, že v celém kraji žije tak 500 lidí...no nevadí.
Jediné co nebylo vybombardované je Vesnice vítězů, kam se Katniss vrací pro svatební fotku, knihu rostlin, stuhu pro Prim, překvapivě Pryskyřníka a koženou bundu po otci. Zároveň se dozvídáme o osudu Dioda a Finnicka a to, že Cinna je mrtvý (což mě nedošlo z druhého dílu, když jsem knihu poprvé četla a teď kvůli němu brečím, i když Lennyho Kravitze nemám moc ráda...).
Jak se tak zdá tak jedinou motivací Katniss je Peeta, což pro mně jako Shippera Evelarku je naprosto přijatelné :). Všichni, hlavně Coinová (prezidentka Třináctého kraje), chtějí, aby se stala Reprodrozdem, symbolem revoluce, ale ona zatím odmítá spolupracovat.

Včera odpoledne, když se za mnou zavíraly dveře, jsem zaslechla prezidentku, jak poznamenává: ,,Říkala jsem vám, že jsme měli nejdřív zachránit toho chlapce."
- str. 15, Hunger Games: Síla vzdoru, Suzanne Collins

V závěru kapitoli Katniss nachází bílou růži, jejíž poselství je vcelku jasné; Mně neutečeš.

-
Tak a teď se dostáváme k těm informacím. Začnu obsazením. nebudu zde zmiňovat všechny, jenom ty důležitější nové postavy:
Alma Coin: Julianne Moore (The Kids Are Alright, Crazy Stupid love, The Hours...)
Cressida: Natalie Dormer (Game of Thrones, Tudorovci, Casanova...)
Boggs: Mahershala Ali (The Place Beyond the Pines, Podivuhodný případ Benjamina Buttona...)
Pollux: Elden Henson (Trosečník, Osudový dotek...)
Annie Cresta: Stef Dawson (6 Years, 4 Months & 23 Days...)
Commander Paylor: Patina Miller (Madam Secretary...)
Natalie Dormer




   
 





Oficiální soundtrack filmu by měl vyjít 14.11. a je na něm například Lorde,  Charlie XCX a údajně i Ariana Grande. už byl i uveřejněný seznam písniček:
1. “Meltdown” (feat. Lorde, Pusha T, Q-Tip & HAIM) – Stromae 4:01
2. “Dead Air” – CHVRCHES 3:14
3. “Scream My Name” – Tove Lo 3:34
4. “Kingdom” (feat. Simon Le Bon) – Charli XCX 4:04
5. “Track 5″ – Various Artists 0:06
6. “Lost Souls” – Raury 2:53
7. “Yellow Flicker Beat” – Lorde 3:54
8. “The Leap” – Tinashé 4:06
9. “Plan the Escape” – Bat for Lashes 2:30
10. “Original Beast” – Grace Jones 4:21
11. “Flicker” (Kanye West Rework) – Lorde 4:12
12. “Animal” – XOV 3:18
13. “This Is Not a Game” (feat. Miguel) – The Chemical Brothers 3:14
14. “Ladder Song” – Lorde 3:14

Zveřejněné jsou pouze dvě:


Tak a konečně se dostáváme k trailerům a tv spotům. Je jich opravdu hodně, takže si připravte popcorn a kapesníky. Ne vážně, já u všech brečela...












Teď si úplně nejsem jistá jestli tu jsou všechny tv spoty a trailery...no nevadí :). To bude ode mě všechno, mám ještě uložený další fotky, ale to by potom tento článek byl moc dlouhý... Doufám, že jste si ho užili, tak jako já jsem si ho užila psát a uvidíme se u druhé kapitoly za týden :).
zdroje: mockingjay.net, iTunes, jabberjays.net, youtube.com


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...