10/28/2014

Gif recenze: The Selection Trilogy

Kniha: The Selection
Autorka: Kiera Cass
Díl: První
Série: The Selection
Anotace (cooboo.cz):
Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona.
Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunku.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

moje hodnocení:

Anotace následujících dvou knih obsahují spoilery na knihu/knihy předchozí

Kniha: The Elite
Autorka: Kiera Cass
Díl: Druhý
Série: The Selection
Anotace (goodreads.com):
Selekce začala se třiceti pěti dívkami.
Nyní se skupina zúžila na šest Elit, soutěž o to, která vyhraje Maxonovo srdce je zuřivější než kdy jindy a America se stále snaží rozhodnout, komu její srdce opravdu náleží. Je to Maxon, který by mohl její život přeměnit na pohádku? Nebo Aspen, její první láska?
America potřebuje více času, ale zbytek Elity ví přesně co chce a Američina šance se rozhodnout ji možná proklouzne mezi prsty.
moje hodnocení:

Kniha: The One
Autorka: Kiera Cass
Díl: Třetí
Série: The Selection
Anotace (goodreads.com):
Selekce změnila život Americy Singerové více, než si kdy dokázala představit. Od chvíle, kdy vstoupila do soutěže o to, stát se příští princeznou Illée, America zápasila s city, které chová pro svojí první lásku, Aspena, a její rostoucí přitažlivost k Princi Maxonovi. Nyní se už rozhodla...teď se připravená bojovat za budoucnost, kterou chce.
moje hodnocení:
4,5


Ještě než se dostanu ke spoilerující části, tak to zde rychle shrnu. Já tuhle sérii zkrátka miluju. Tyto knihy jsou průměrné v tom nejlepším slova smyslu. Nic od nich nečekejte a budete mile překvapeni. Ano, příběh je předvítalný, některé scény zbytečně dlouhé a zápletka ve stylu Hunger Games pro bohaté (čili Capitol), ale přesto všechno jsem si čtení užila a chtěla vědět, jak to skončí. Bylo osvěžující přečíst si dystopii z pohledu těch "zlých" než jenom těch strádajících. Celou sérii jsem přečetla asi za čtyři dny, tak dobře se mi četla. I když tak nějak tuším, že další dvě knihy, které mají vyjít, budou slátaniny, tak si je stejně přečtu :).

Recenze obsahuje spoilery na všechny díly, ale přiznejme si, děj spoilerují již samotné názvy knih
Moje reakce na jméno America Singer (upřímně, tohle je jediný, co se mi neustále přehrávalo v hlavě, potom to už byl jenom orel před vlající americkou vlajkou :)):

Já a moje láska k Aspenovi:

Když jí vybrali do Selekce:

Já a moje láska k Maxonovi:

Útoky rebelů:

Když se America chovala pitomně (což byla její výsadní role v průběhu knih, ale překvapivě mě to ani tolik nerozčilovalo):

Když se dostala do Elity (i přes její pitomé chování):

Moje myšlenky ohledně jí a Aspena:

Moje myšlenky ohledně jí a Maxona:



Hádejte, koho jsem upřednostňovala :):
Další útoky rebelů: Tady se mi líbila hlavně jedna část, kdy ona se ztratila v lese a potkala tam jednu rebelku, která se jí uklonila. Mně se hrozně líbila za a) ironie celé věci a b) i rebelové mají svoje favority v rámci soutěže


Když se konečně dozvíme něco o pozadí celé soutěže a obecně celé Ilée:

Když se dostala do zúženého výběru (opět i přes její pitomé chování):

Potom, co se stalo Marlee (Marlee je prakticky nejlepší kamarádka Americy a jedna z nejlepších postav):

Potom, co se stane Američině tátovi:

Nečekaně America zase dělá zbrklá a neuvážená rozhodnutí:

Když se Maxon dozví o ní a Aspenovi:

Když si jí nevybere (vidíš Americo, až sem tě dohnalo to tvoje pitomé chování):

Finální "bitva":

Když si konečně vybere správně:

Epilog (mohl být delší :)):


Snad jste se z této recenze dozvěděli i něco jiného, než že stále mám ráda Supernatural :).


všechny gif jsou ze stránky giphy.com a obrázky jsou z goodreads.com



1 komentář:

  1. Bože, tak takhle skvělou "recenzi" na celou trilogii jsem ještě nečetla. Krátké, stručné, výstižné a VTIPNÉ! Musím teda říct, že poslední díl - The One - jsem ještě nečetla, ale jak sama říkáš - název mluví za vše, ale překvapivé zjištění - Maxon se dozví o ní a Aspenovi - OUUU SHIT! :D Selekci i Elitu jsem přečetla jedním dechem a posledního dílu se nemůžu dočkat! Jsem za tyto "zlomové" okamžiky ráda, i když mám z nich neskutečné nervy - aspon se tam něco děje a není to jen jednotvárná romantika! ¨Takže ještě jednou - skvělá recenze!!! :) N.

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...