4/04/2013

Minirecenze Amerických Klasik

Název:  Velký Gatsby
Autor:  F.Scott Fitzgerald
Mé hodnocení: 5 soviček
Hlavní Postava: Nick Carraway, soused Gatsbyho, který je vypravěčem celého příběhu a také takový tichý pozorovatel. Měla jsem ráda jeho postřehy, jak o Gatsbym, tak o Daisy.
Postavy: Gatsby je hodně komplikovaná postava, která by chtěla vrátit čas, což nikdy nejde. Potom tu jsou extrémně sobečtí Daisy a Tom Buchananovi, které jsem z celé duše nenáviděla, hlavně Daisy, která i po konci se chovala jako by se nic nestalo.
Děj: Hlavním tématem knihy je hledání tzv. Amerického Snu, kniha zkoumá, co to vlastně pro každého je a jak těžko člověk svých ideálů dosahuje.
Klady: To, že jste nuceni se zamýšlet, navíc je v příběhu několik  skvělých metafor, které sem psát nebudu pokud jste knihu nečetli, protože já osobně miluju hledat skryté významy v knihách. Jako klad také beru styl psaní, protože jsem se obávala, že mi nesedne, ale opak byl pravdou. Ano, kniha se čte obtížněji, nebyla vydaná letos, ale není to žádný Komenský (mluví ze mě zkušenost nebo spíš povinná četba, přesněji Labyrint světa a ráj srdce).
Zápory: Gatsby má pomalý rozjezd, který může mnoho lidí odradit od čtení, ale nedejte se, musíte se přenést přes prvních dvacet stránek a pak už děj hezky odsýpá.
Celkový dojem: Kniha je skvělá a rozhodně jsem si ze čtení něco odnesla.
Proč se nenechat odradit od čtení: 1) je to kniha k maturitě a za 2) vždycky když si přečtu nějakou klasiku, tak mám sama ze sebe dobrý pocit
Původní očekávání: Jedno z mých pravidel je : Nikdo od klasik nic neočekávat, protože potom nebudete zklamaní, že jsou nudné. Naštěstí toto není případ Gatsbyho.
Konec: Pro mě naprosto neočekávaný a překvapivě neamerický.

Zajímavost: Žlutá.
Díly Crash Course o této knize (upozornění : jsou pouze v angličtině):


Trailer filmu: 




Název Kdo Chytá v Žitě

Autor :  J.D. Salinger
Mé hodnocení: 5 soviček
Hlavní Postava: Holden Caulfield je asi jedna z nejlepší knižních postav v dějinách literatury. Zamilovala jsem si styl, jakým nám příběh vyprávěl. Jeho otázky, kam dávají kachny, potom co zamrzne jezírko, když vyprávěl o svém mrtvém bratrovi nebo o jeho sladké sestřičce Pheobe, prostě všechno.
Postavy: Je zvláštní, že jsem si tak oblíbila Jane, když jsem jí znala vlastně jenom z jeho vyprávění, protože jinak v knize není, ale ano, ona se stala mojí třetí nejoblíbenější postavou. Druhá byla malá Pheobe, která na tom kolotoči vypadala tak šťastně. Teď jsem si uvědomila, že Jane bude asi až čtvrtá, protože jsem zapomněla na Allieho, který sice umřel dávno před začátkem knížky, ale kvůli kterému jsem i tak brečela.
Děj: Holdena opět vyhodí ze školy a on se rozhodne vydat se do New Yorku na pár dnů bez vědomí jeho rodičů .
Klady: Skvělý styl psaní, který je údajně naprosto gramaticky špatný, ale co, mně se líbil.
Zápory:Musím se přiznat, že mě strašně iritoval český překlad, koupila jsem si proto knihu v originále a musím říct, je tisíckrát lepší, takže všichni, komu se kniha původně nelíbila, zkuste to v angličtině, není to tak obtížné.
Celkový dojem: Já chci Holdena.
Proč se nenechat odradit od čtení: Maturita (teď si připadám jako naše profesorka češtiny :)) a skvělé postavy.
Původní očekávání: Knihu mi doporučila jedna moje kamarádka, která má dobrý vkus, takže očekávání bylo celkem vysoké. Ano, uvědomuju si, že jsem tím porušila to své pravidlo.
Konec: Na tom kolotoči vypadala tak moc šťastně.

Zajímavost: Kniha nesmí být zfilmována, autor to vysloveně zakázal.

Díly Crash Course o této knize (upozornění : jsou pouze v angličtině): 





2 komentáře:

  1. Minule som pozerala nejaký film a práve sa tam spomínal Holden a ja som si tak zaspomínala na knihu Kto chytá v žite, ktorú som hoci nečítala, ale musela som sa o nej učiť na maturu. A teraz zrazu o nej čítam aj na tvojom blogu, no možno si ju raz prečítam. A to fakt zakázal z knihy spraviť film? fíha :)

    OdpovědětVymazat
  2. Gatsby. ♥ Už jsi viděla film? :) Mě naprosto dostal.. Hned jsem si musela koupit knížku, protože tohle jsou přesně příběhy pro mě. Miluju knižní klasiky. A hlavně tragické romantické příběhy. To bych si vždycky uplakala oči. A ten soundtrack k filmu? Nepřekonatelný, poslouchám ho stále dokola a dokola.

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...