4/08/2013

Touch of Death


Kniha: Touch of Death
Autor: Kelly Hashway
Série: Touch of Death
Díl: První
Anotace (goodreads.com):
Jodi Marshall si není jistá jak se stala z normální dospívající dívky chodící pohromou. V jednu chvíli je ve třetím ročníku střední školy, tráví čas se svým úžasným přítelem a nejlepší kamarádkou a najednou je pronásledována nějakým klukem, kterého nikdo nezná. 
Poté co se neznámý, Alex, jak se představí, se Jodí dozvídá, že Alex není normální teenager a stejně tak není ani ona. S polibkem, který zabíjí a dotykem, který dokáže přivést mrtvé zpět k normálnímu životu, Jodi objevuje, že je součástí linie necromantů narozených pod třináctým znakem zvěrokruhu, Ophiuchus. Větev nekromantů kteří jsou potomci Medúzy. Větev nekromantů s otrávenou krví kolující v jejich žilách.
 
Jodi je smrtíci pro živé a dokonce ještě více smrtící pro mrtvé. Musí opustit její starý, normální život předtím než ublíží těm, které miluje. Jako by to nebylo dost těžké, Jodi zjišťuje, že je ta vyvolená, která má zachránit zbytek jejího druhu od smrti Hadesovou rukou. Pokud nebude schopná ovládat své schopnosti, historie se bude znovu opakovat a její rasa vymře.
 

Touch of Death má podl mě velmi zajímavou obálku. Nebo je to tedy alespoň to, co mě na knize zaujalo úplně nejdřív. Až poté jsem jen tak letmo přejela anotaci a průměrná hodnocení na goodreads.com, ale za všechno v tomhle případě může obálka – a já se ne a ne poučit. Nesuď knihu podle obalu....


Co Vám Touch of Death může nabídnout? Pokud jste  v žánru YA knih noví, tak Vás kniha může dozajista zaujmout vývojem událostí. Pokud jste ale už něco málo z tohoto žánru přečetli, jednoduše se bude opakovat ten pořád stejný scénář. V první kapitole, kdy jsme představeni jisté pověsti o Hadesovi, Medúze a  jejich potomcích, je hned každému jasné, jak to bude dál, autorka prakticky vyzradila skoro všechno co mohla a udělala tak příběh velmi předvídatelným (i když ono si vlastně stačí přečíst i anotaci a máte to všechno hezky naservírované) .

Vlastně by se dalo říct, že se jede podle předem zajeté šablony – hlavní hrdinka žije normálním životem a bum! Stane se něco zvláštního, divného a její svět se začne měnit vzhůru nohama. Najednou se objeví tajemný (ale velmi hezký) kluk, který ale hlavní hrdinku ze začátku děsí. Předpokládám, že všichni víme, jak to pokračuje dál, že?

Co se týče hlavní hrdinky, jak to poslední dobou u výběru knih které čtu bývá, chvilkami mě iritovala a žádný hlubší vztah jsem si k ní nevytvořila. Vlastně jsem si nevytvořila žádný hlubší vztah k nikomu v téhle knize. Neříkám, že postavy byly nějaké příliš jednoduché nebo nepropracované, ale byly jaksi zapomenutelné a o podobných jsem četla nesčetněkrát. 

Co ale zase na druhou stranu uznávám, velmi se mi líbilo spojení s řeckou mytologií, přesněji s Medúzou a Hádesem a přestože vývoje příběhu byl velmi předvídatelný, zápletka byla originální a zajímavá, přičemž její vyřešení jsem jako jednu z mála věcí neočekávala.

Možná kdyby ke mně Touch of Death přišlo v jinou, správnější chvíli, mělo by vyšší hodnocení. Já musím mít na takovéto typy knih tu správnou náladu. Pokud si chcete opravdu odpočinout, máte za sebou těžkou četbu čehokoliv, většinou mi knihy typu Touch of Death pomohou se jaksi vrátit do normálu. Jedná se o průměrnou knihu, i když se mi konec líbil mnohem více, než celý zbytek knihy a jsem zvědavá, co se bude dít v druhém díle.

3,5 sovičky

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...