3/15/2012

Andělé noci


Kniha: Andělé noci
Autor: Lili St. Crow
Série: Andělé noci
Díl: První  

Že by eye-catching?

Andělé noci mne zaujaly už pěkně dávno a dokonce mám doma první a druhý díl v angličtině. Ale kdykoliv jsem se pokusila se čtením začít, nebavilo mě to. Jakože jsem se dostala tak na dvacátou stránku a prostě se nemohla pohnout dál. A tak jsem je nechala ležet chladem až do doby, než jsem zjistila, že se chystá vydání v češtině a následně si je (já slaboch!) koupila. Kdybyste viděli jak na mě koukaly! Úplně volaly kup si mě! Kup si mě! A po přečtení ani tak moc nelituju, že jsem je neignorovala.

Dru Andersenová zná Skutečný svět. Skutečný svět je místo, ve kterém existují upíři, vlkodlaci a další podobní padouchové. Jo a Skutečný svět je náš svět. Dru Andersonová přišla jako malá o matku a teď i o otce, který byl proměněn v zombie. Celý život ji její otec trénoval, přesto však přijme malou pomoc od Gravese, kterému se to však pekelně vymstí. A to je jenom začátek šílené jízdy, ve které jde Dru o holý život.

Tahle knížka není vyloženě špatná, ale mám trochu pocit, že jí něco chybělo. Nějaké to lusk, které by mě nenechalo chladnou a nutilo číst jako divou. Ne, že by mě knížka vyloženě nudila, ale spíš šlo o to, že ve mně nezanechala nějaký větší pocit, neměla jsem potřebu ji rychle přečíst, abych věděla co se stane. Prostě taková docela nadprůměrná knížka, ale že by mi přišla něčím výjimečná, to se říct nedá.

Ach ty překlady

A ze začátku jsem měla velký, ale opravdu velký problém překousnout ten překlad. Údajně je knížka v originále také psána slangově, ale já to v té češtině nemůžu. Prostě nemůžu. Strašně mě to bije do očí, v tomhle ohledu jsem extrémně konzervativní. Vždyť je to hrozně nepřirozený! Ale nemůžu za to knížce strhávat hvězdičky/sovičky, neboť pokud je kniha psaná opravdu slangově, tak za to nakladatelství ani překladatel nemůže.

Co se týče Dru, byla mi docela sympatická. Byla pěkně tvrdá, nenechala se lehce zlomit, ale přesto to byla… no holka. Nevím, jestli to dává smysl… myslím, že Dru by se dala označit za druhou Rose. I když Dru nebyla tak impulzivní a občas o věcech, které dělala, zapřemýšlela. Ostatní postavy mi nebyli nějak nesympatické, ale že by si mě zase nějak hodně získaly to se říct nedá.

A to je ono, víte. Ono mi prostě bylo vlastně úplně jedno, jak to s Dru nebo Gravesem, nebo s kýmkoliv jiným v té knize dopadne. *spoiler* Tedy až na tu scénu s tím jejím tátou, to bylo pěkě drsný. *konec spoileru*. Bylo mi jedno, jestli Dru byla zraněná nebo jestli Graves zemře. Prostě mi to bylo fuk.

Ale abych jen nekritizovala, taky se tady objevilo několik neskutečně vtipných momentů. Jednou jsem se dokonce rozesmála v tramvaji – takže tahle kniha má sice občas trochu nudný a prázdný místa, ale na druhou stranu jsou tam místa, která jsem neskutečně vtipná.

A tak jsem v celku z téhle knihy pěkně rozpačitá. Vlastně ani nevím, kolik jí mám dát. Pořád uvažuji, že je to něco mezi 3-4 sovičkama, ale tři mi přijdou málo a čtyři mi zase přijdou tak nějak… já nevím, asi moc, přihlédnu-li k tomu, jakým knihám jsem dala čtyři hvězdičky. A tak aby to bylo fér, použiji zlomek a knize dávám: 3 a ¾ soviček.  
3 a 3/4 sovičky  



Stále probíhá soutěž o první díl Hunger Games& záložky - tak neváhejte a přihlašte se taky!

1 komentář:

  1. Tuhle knížku jsem si chtěla moc koupit, ale slang v knihách opravdu nemusím, takže si ji asi zatím spíš nekoupím..

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...