8/09/2011

RECENZE: Prom and Prejudice


Kniha: Prom and prejudice
Autor: Elizabeth Eulberg
Série: /
Díl:/
Anotace:
Po zimních prázdninách, se dívky z Longbournské Akademie stávají posedlé plesem. Lizzie Bennet, která je na škole díky stipendiu, se nezajímá o designérské šaty nebo drahé boty, ale její nejlepší kamarádka Jane ano – obzvlášť teď, když se Charles Bingley vrátil z Londýna, kde strávil semestr.

Lizzie má radost z Jane a jejího vyvíjejícího se vztahu, ale méně než ohromená, je ž Willa Darcyho, který je snobský a domýšlivý. Darcy vypadá, že má Lizzie rád stejně, jako ona jeho, ale předpokádá, že je to kvůli tomu, že její rodina nemá peníze. Darcy je obrovský pitomec – tak proč se Lizzie přistihla, že jí to k němu přitahuje?

Rozdělí je Lizziina pýcha a Willův předsudek? Nebo jsou plesový pár, který se teprve tvoří? Bez ohled na výsledek, Elizabeth Eulberh, autorka the Lonely Heart Club, vymyslela velmi legrační, naprosto stylové potěšení pro jakékoliv roční období – třeba i pro plesové.


 

Jak název napovídá, jedná se o přepracování Pýchy a Předsudku. Já, milovnice Pýchy a předsudku, já, která na ní nedám dopustit, jsem ji logicky musela mít. Prom and prejudice, aspoň co jsem četla na goodreads, docela zklamal. Mě naopak, mile kniha překvapila. Už jsem objevila kouzlo, nic od knihy nečekej. Vážně, zkuste to občas taky, a v mnoha případech budete mile překvapeni. Jako já u Prom and Prejudice.



 ...



Ples na Longbournské akademii je největší událostí roku. Šaty od nejznámějších a nejdražších návrhářů, akce roku. Tento ples má dlouhou tradici a je to vrchol školního roku. Dívky z Lounbournské akademie si hledají partnery mezi kluky z Pemberley.


 

Elizabeth Bennet nastoupila na prestižní Longbournskou Akademii, na začátku třetího ročníku středoškolského studia. Na Longbournskou Akademii se můžete dostat pouze dvěma způsoby. Za prvé, zaplatíte vysoké školné astronomických rozměrů. Nebo se na školu dostanete na stipendium. Elizabeth se na školu dostala díky tomu, jak hraje na klavír. Plná očekávání na Longbournskou Akademii v prvním pololetí přijela, a plná zklamání na konci pololetí odjela.

Škola byla plná snobských holek, které jí ze života dělali peklo jak jen mohli. Přežila to tam jedině díky Jane, její skvělé kamarádce a spolubydlící. A pak měla ještě Charlottu, také dívku na stipendiu.


 

Po vánočních prázdninách se Elizabeth vrací do školy, a není jediná. Vrací se i Charles Bignley s Willem Darcym, kteří na první pololetí odjeli studovat pryč a teď se vrací. Loňský rok to vypadalo mezi Jane a Charlesem velmi nadějně, avšak poté odjel na půl roku pryč. A teď se vrací. Když potká Charlese s Darcym, nemohou být rozdílnější. Charles je milý a přátelský a Darcy vypadá, jako by ho něco bolelo. A potom, jak se vyjádří o Lizzie, je pro ni navždy zatracen. Druhé pololetí vypadá tedy nakonec stejně bídně, možná ještě hůře, než to první, dokud Lizzie nepotká jisté Wickhama…



...


Ano, totální zápletka Jane Austenové. Kdo by čekal něco jiného, musím vás zklamat. Upřímně, ani jsem nepředpokládala, že by to bylo něco jiného. Je to prosté převedení Pýchy a Předsudku do moderní doby a mně se ta knížka prostě líbila. Neříkám, že psaní Elizabeth bylo dokonalé, občas mi to přišlo trochu strohé, občas trochu uspěchané, ale čekala jsem něco horšího. Nebo spíše jsem nečekala nic. Jedná se knížku, kterou jsem přečetla na jeden zátah a řekla bych, že je to klasické oddychové čtení.

čtyři sovičky

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...