8/08/2011

RECENZE: City of Fallen Angels – Cassandra Clare



City of Fallen AngelsKniha: City of Fallen Angels (Město padlých andělů)
Autor: Cassandra Clare
Série: Nástroje smrti
Díl: čtvrtý
Anotace:
Clary je zpět v New Yorku a její život je fajn: trénuje na Lovce stínů a konečně může Jace nazvat svým klukem. Ale nic nepřichází zadarmo. Když se od ní Jace nevysvětlitelně začne odtahovat, Clary je nucena si přiznat, že sama uvedla řetěz událostí, které by mohly vést ke ztrátě všeho, co miluje. Včetně Jace.

 
Recenze může případně naspoilerovat první tři díly

 

City of Fallen Angels je již čtvrtý díl série Nástroje smrti z pera Cassandry Clare. Nástroje smrti patří k jedné z mých nejoblíbenějších sérií a Cassandra se pyšně zařadila mezi mé nejoblíbenější spisovatelky. Nástroje smrti měly být původně tetralogií (tři díly) avšak Cassandra se rozhodla, že sérii rozepíše na hexalogii (šest dílů). Předešlé díly jsem četla v češtině, takže jsem měla ze začátku malý problém, názvy v angličtině. Ale všechno krásně vyplynulo z textu a já CoFA přečetla skoro na jeden zátah.

...



Přípravy na svatbu pomalu vrcholí. Totiž, na svatbu Luka a Jocelyn, Clařiny matky. A Clary nemá v plánech být jen na svatbě, ale být také opravdovým lovcem stínů a proto pilně trénuje. Tedy, pokud není na blízku Jace. To má pak trochu problém se soustředěním. A když už to vypadá, že všechno klape jak má, začne se od Clary Jace odtahovat, dokonce se jí začíná i vyhýbat. A Clary nemá vůbec ponětí, proč. A navíc jí začne vrtat hlavou nabídka Královny Víl, která se jí opět zjeví. 



Simon to má teď taky trochu zmatené. Totiž, vypadá to, že randí s dvěma holkami zároveň. Ani tak nějak o tom ani jedna neví. Do toho se objeví Camille, stará a velmi mocná upírka, která nabídne Simonovi velmi zajímavou, ale také i v jistém ohledu nebezpečnou nabídku. A třešničkou na dortu je fakt, že jde Simonovi někdo po krku. A neví, že má Kainovo znamení. 


A do toho všeho to vypadá, že má někdo spadeno na Lovce stínů. Totiž… vraždí je. 
...


Čtvrtý díl rozhodně nezklamal. Cassandřin styl psaní mi sedl už na začátku a jsem ráda, že jsem měla možnost si přečíst i čtvrtý díl. Co se týče příběhu, objevuje se nový zloduch, objevují se nové postavy, řeší se vztahy a bojuje se. I když ne tolik, jako třeba v předchozím díle. Pohled vyprávění se trochu liší od prvních tří dílů. Je tam mnohem více pohledů Simona, dalo by se říci, že je kniha z půlky vyprávěná jím a z půlky z pohledu Clary.



Mnoho lidí mělo v prvních třech dílech se Simonem problém. Musím říct, že mě moc nevadil. Brala jsem ho jako Clařina kamaráda a postavu nutnou. No rozhodně bych řekla, že ten kdo Simona neměl rád si ho v tomto díle oblíbí. Aspoň já si ho oblíbila. Musím uznat, že jeho momenty s Jacem jsou skvělé.




Co se týče dalších vztahů, možná jste si všimli, že jsem nezmínila Aleca a Magnuse. Rozhodně se nebojte, v knize jsou, i když spíše až v druhé polovině. A v tomto díle se dozvídáme něco málo o Magnusově minulosti. O minulosti, kde nějakým způsobem figuruje jistý Will. Mimochodem, četli jste už Clockwork Angel, nebo aspoň jeho anotaci?



Jak jsem již jednou řekla, Cassandřina kniha si mě získala. Četla jsem ji zároveň ještě s Clockwork Angelem, který mě taktéž nezklamal a upřímně se nemohu dočkat dalšího dílu.



Což mi připomíná, známe již jména dalších dvou dílů Nástrojů smrti. Pátý díl ponese název City of Lost Souls (dalo by se přeložit jako Město ztracených duší) a šestý díl pak následně ponese název City of Heavenly Fire (Město nebeského ohně). Datum vydání pátého dílu je stanoveno na 8.května 2012, šestý díl následně vyjde v září 2013. Za tyto informace mimochodem děkuji webu o Nástrojích smrti.



A abych vás ještě trochu potrápila, Seesen napsala úžasný článek, který vás neuvěřitelně navnadí. Myslím, že určitě stojí za přečtení. Najdete ho zde.



A mě již nezbývá nic jiného, než přežít a vyčkat do 8.května 2012.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...