8/23/2011

Flawless - recenze

Kniha : Flawless
Autorka: Lara Chapman
Anotace: Sarah má před sebou poslední ročník střední školy.  A i když je trochu knihomol a chce se dostat na prestižní univerzitu, aby mohla studovat žurnalistiku,doufá, že by třeba mohla potkat také svou první velkou lásku. A pak přijde do třídy Rock, a jako by se sny staly skutečností. Ovšem má to dvě drobné vady na kráse. No dobře, dvě ohromné vady. Jednou z nich je její neúměrně velký
a nepřehlédnutelný nos a druhou fakt, že se do Rocka zamiluje také její nejlepší kamarádka – bezchybná Kristen. Sarah se tak stává novodobým Cyranem, trpícím pro štěstí svých nejbližších.

Je léto..teplo, mozek mi přestává pracovat, takže od téhle recenze nejspíš nečekejte vůbec nic. Budu se snažit dát něco dohromady, ale moc toho po mně nechtějte....Plus recenze rozhodně obsahuje spoilery, protože to moc bolí snažit se je vynechat.

Příběh začíná první školní den s tím, že Sarah vedle svého talíře s omeletou najde leták o plastice nosu. Má ho totiž obrovský. Já se považuji za člověka, který si myslí, že fantazii má, ale dělalo mi neuvěřitelné problémy si představit si její nos. Jasně blond vlasy a modré oči, ale nos jako Pinocchio... No vrátím se k příběhu...Sarah je rozhodnutá celý příběh, že si svůj nos nenechá odstranit (na rozdíl od její matky, která šla pod skalpel v 18, ale já ji za to rozhodně neodsuzuji, protože bůhví jak bych se já v takové situaci zachovala).

Kristen, podle Sarah, je její přesný opak. Má dokonalý nos a mozek i když čte Teen Vogue a Cosmo a myslí si, že David Copperfield od Charlese Dickense je biografie toho kouzelníka (ano teď to zní že je hloupá a ona vlastně taková většinu knížky jakoby je, ale na matiku je prý úžasná a pomáhá zvířatům).

No a hlavní zápletka je, že do školy nastoupí krásný, chytrý, vtipný, no zkrátka úžasný Rock Conway, který je kluk Sarahiných snů. Zádrhel je, že se do něj zamilovala Kristen a vzhledem k tomu, že je v celé klučičí -chodící záležitosti zkušenější a tak po něm "skočila". I když se Kristen Sarah několikrát zeptá jestli je to v pohodě když s ním začne chodit, ona nedokáže říct, že jí to bolí, vidět jí s ním a dokonce (za tohle ji totálně obdivuju, protože tohle bych asi udělat nemohla) píše pro Kristen dopisy pro Rocka, aby vyzněla, že má básnické střevo. ..

...a jak to všechno dopadne (jo přeskočila jsem podstatnou část příběhu, ale je vedro...). Upřímně někomu se zdá, že konec je jasný,ale já si jím 100% jistá nebyla. Jo jasně, že jsem chtěla Happy end, ale ...

No jak to celé zhodnotit. Čtení jsem si rozhodně užila...v angličtině (ano stále si stojím za svým článkem Překlady a nyní můžu říct, že jsem to v aj četla). Nebylo to žádné fantasy, protože kdybych měla číst další knihu o upírech nebo jiných fantasy bytostech myslím, že bych si šla hodit mašli (nezmiňuji kouzelníky proto, že právě čtu HP3- ať žije Pottermánie- a tím pádem bych šla sama proti sobě). Tohle bylo tak osvěžující a normální. Protože ne jedna holka nebo kluk se dostane do pozice Sarah a tahle knížka sice nenabízí řešení situace (možná proto, že to není psychologická příručka), ale možný konec...? Teď také uvažuji na Cyranem...nejsem úplný nevzdělanec takže vím kdo to je, ale jeho příběh nebo spíš hru, jsem nečetla a možná bych si měla doplnit mezery...Tááákže rozhodně si tu knihu přečtěte bla bla bla...můj mozek ztrácí na obrátkách, zpomaluje , zpomaluje a už se zastavil.