4/01/2011

RECENZE: Jak mi Jane Austenová zničila život – Beth Patillová

Jak mi Jane Austenová zničila život

Beth Patilová
Česká anotace:
Moderní milostný i detektivní příběh pro obdivovatelky Jane Austenové. Emma, mladá americká vědkyně se zaměřením na Jane Austenovou, přijíždí do Londýna za potrhlou starou paní, která prý vlastní stovky ztracených dopisů slavné Jane – pro badatelku úplný svatý grál! Jenže než si Emma dopisy vyslouží, musí složit řadu zkoušek, objevit zapomenutá tajemství, navštívit města, v nichž Jane žila a jen tak mimochodem najít lásku tam, kde už ji nečekala.

Když najdete manžela s někým jiným

Emma nalezla svého zbožňovaného manžela se svojí asistentkou na jejím jídelním stole. Svého vysněného pana Darcyho se kterým měla být až do konce života šťastná. Kde je ten štastný konec,který jí naslibovali rodiče a hlavně, Jane Austenová?! Když je pozvána do Londýna jistou paní,která tvrdí, že má údajně nezveřejněné dopisy Jane Austenové, Emma v tom vidí skvělou příležitost jak se jí pomstít a jak získat svou reputaci zpět (byla nařčena ze plagiátorství jedné práce,myslím,že víte kým, a kdyby ne, tak svou úžasnou asistentkou). A tak se po náročném rozvodu, skoro bez pěnez,vydává do Londýna a na tuto cestu sází vše.

Dávný přítel

V domě své sestřenice,která je zrovna pryč a kde má Emma bydlet narazí na svého dávného přítele (přítele jako kamaráda) Adama, velmi pěkného profesora. Až moc pěkného. Adam jí hodně pomáhá, neboť aby se Emma vůbec mohla k dopisům dostat,musí splnit podivné úkoly již zmíněné paní. Dále se seznámí s Barrym, který je také velmi…přitažlivý. Ale má Emmino zlomené srdce vůbec šanci znovu se zamilovat? Nehraje si s ní ta stará paní? A jestli jsou ty dopisy skutečné, jaké měla Jane Austenová tajemství?

Miluju J.Austenovou

Tuhle knížku jsem začala číst hlavně proto, že má spojitost s J.Austenovou, od které je můj nejoblíbenější román. Také zapletka si mi líbila už z anotace,takže jsem si knihu šla při první příležitosti koupit. A rozhodně mne nezklamala. Příběh,ve kterém Emma postupně plní úkoly aby se mohla k údajným dopisům dostat si mě získal po prvních pár stránkách a tenhle pocit trval skoro do konce. Jenže… posledních deset stránek mě chování hlavní hrdinky trochu odradilo,ale nakonec to dopadlo tak, že jsem byla spokojená. Styl,kterým je kniha napsaná mi trošičku připomíná i styl J.Austenové, sarkastický humor, který mám strašně ráda,takže můžu jen chválit a chválit. A upřímně musím říct, že autorka má teda fakta o Jane Austenové v malíku, já jsem nestačila zírat. Navíc, má někdy v budoucnu vyjít další kniha od Beth, a to Jak mi pan Darcy zlomil srdce. No, nemůžu se dočkat až tuhle knihu popadnu do rukou.

Abych to shrnula, kniha se mi ohromně líbila až na těch posledních pár stránek na konci. Je to kniha, kterou budu nejspíše číst znovu a znovu, když mě už nebudu mít co číst, nebo nebudu chtít číst nic jiného. Bohužel, ten konec mě trochu zklamal a tak dávám toto hodnocení:

Rozhodně ale nepromrháte svými financemi,když si tuto knihu koupíte. Nebo tedy aspoň já nelituji.

PS: Kniha není pouze pro dospělé, mně osmnáct tedy rozhodně není a stejně jsem hltala stránku po stránce ;)