3/20/2011

RECENZE: Modrá Krev

Modrá Krev
Melissa de la Cruz
česká anotace:
Mladí, krásní, bohatí… nesmrtelní Schuyler Van Alenové je patnáct. Přestože pochází ze slavné a kdysi bohaté rodiny, většina jejích vrstevníků jí opovrhuje a doma s ní žije jen přísná babička. Ke všemu se teď u ní a několika dalších spolužáků z prestižní newyorské střední školy začínají objevovat podivné příznaky – modrající žíly na rukou, náhlé vize z minulosti a chuť na syrové maso. Když je za záhadných okolností zavražděna šestnáctiletá Aggie, Schuyler a ostatní se dozvídají děsivou pravdu – nejsou tak úplně lidé…
Anglická verze: Ano
Česká verze: Ano
Stav: přečteno
Recenze:
Upozornění - Tato recenze odkrývá podstatnou věc,takže pokud si knihu chcete přečíst a nechcete vědět to "tajemství",nečtěte. Nehodlám poté trpět komentáři typu,teď si mi zkazila překvapení apod. Děkuji
Divná znamení na rukou, cpu se a netloustnu,mám modrou krev...
Ano... tak tohle všechno mají modrokrevní, aneb upíři,kteří žijí v NYC a chodí na školu madam Duchesneové.  Víte, myslela jsem si ,že se aspoň nebudou nazývat upíry, to by se mi líbilo víc,ale ten název tam několikrát padl. Takže jsem opět začala ohrnovat nos (já vím, předsudky,předsudky),ale nakonec to nebylo tak špatné. Co se týče hlavní postavy, ta tam není, v anotaci zaznívá jméno Schuyler,ale jen ona hlavní postavou není. Jinak tihle modrokrevní nejsou tak úplně typičtí upíři, oni se vracejí. Odcházejí ,když dojde životnost jejich schránkám a za  nějakou dobu se vrátí. Jsou vlastně jedna a tatáž osoba,které se postupně vrací vzpomínky a ták dále. Ale když je zavražděna Aggie (má vysátou krev) dozvídá se Schuyler od své babičky historky,které se nikdy neměla dozvědět.

Postavy
Postav je tam vážně hodně,takže jsem na začátku byla docela zmatená. Nevím jak na vás,ale na mě rozhodně působila anotace tak,že hlavní hrdinkou bude Schuyler. Nevím jestli to bylo příjemné překvapení nebo ne, neboť jsem četla ráda myšlenky Bliss (spolužačka Schuyler) a naopak jsem zase nerada četla myšlenky Mimi. Ale tak rozhodně to příběh velmi okořenilo...

Ale stejně
I když to nebylo tak hrozné nebylo to ani nejlepší. Kniha mě začala bavit až ke konci a jen díky tomu dávám 3,5 kytičky (:D). Ale začátek byl asi potřebný,abychom všechno pochopili a ten velký rozjezd byl až na konci. Předpokládám tedy, že budou další díly,jinak by byl konec nesmyslně otevřený.

Hodnocení