5/01/2015

Book ♡ Tag

Vzhledem k tomu, že je prvního máje, tak jsem se rozhodla, že je čas na romantiku :) (Valntýna zkrátka neschvaluji :)). 
Před mnoha a mnoha lety jsme dokonce na toto téma měly projekt We love love, jenže od té doby jsem toho hodně přečetla, můj vkus se mírně změnil. Takže se mi docela hodilo, že můj oblíbený "booktuber" booksandquills zveřejnila na začátku dubna TAG na toto téma (video můžete naleznout zde). Tak se do toho pustíme.

1. Kdo je tvůj nejoblíbenější literární pár?
Já jich mám hrozně moc, jak jsem právě zjistila (po zhruba pěti minutovém zírání do obrazovky....). Uvedu tu tři příklady, protože jeden mi prostě nestačí :). Každopádně jako první mě napadá Lily a James Potterovi. Možná protože jejich láska není nikde do detailu popsaná, takže je tu hodně prosotru pro fantazii. Ze stejného důvodu vybírám Finnicka a Annie, protože jejich láska by si určitě zasloužila víc pozornosti.
Jako poslední vybírám pár, který neskončil tragicky a to je Brigan a Fire z Fire od Kristin Cashore. Ano, jsou tu z velké části proto, že jsem před dvěma týdny knihu přečetla znova a znova se do ní zamilovala, ale jejich láska mi připomíná něco austenovského a moc se mi to líbí :).

2. Tvoje Top 3 knižní kluci/holky?
Opět, číslo tři pro mě je moc nízké, ale vybírám si Augustuse Waterse z TFiOS (myslím, že svojí volbu nemusím nijak vysvětlovat), potom Warnera ze série Shatter Me, protože Warner! Jako poslední vybírám Freda Weasleyho, protože jsem pro něho už od mala měla slabost.

3.  Jakou romantickou zápletku si přejete, aby lidé přestali používat?
Takové to neustále rozhodování, miluje mě, nemiluje mě, je pro mě strašně špatný, ale já bez něho nemůžu žít!!! Věř mi, můžeš.

4. Který literární pár k sobě nepatří?
Většinou když se mi nelíbí, jakým směrem se romanticky kniha ubírá, tak jí přestávám číst, takže teď se budu muset hodně zamyslet. Napadá mě Gale a Katniss, Aspen a Amerika ze Selekce, ale ty mě spíš iritovali. Asi nejhůř dopadali páry v jakékoli tragédii od Shakespearea a pár Cersei a Jaime, ze Hry o trůny, je prostě špatný (i kdyby to nebyl incest).

5. Nejlepší adaptace romantické knížky?
Northangerské opatství (J. Austen) od BBC s Felicity Jones a J.J. Feildsem v hlavní roli, bez debat. Řekla bych TFiOS, ale nechci brečet o státním svátku :). na Opatství se ale určitě podívejte.

6. Jaká je nejlepší knížka pro čtení svému klukovi/holce?
Představa předčítání pro mě není úplně romantická (naposledy jsem četla Barbie zvěrolékařkou své šestileté sestřenici :)), ale kdybych si musela vybrat, tak Padesát odstínů šedi by to rozhodně nebylo. Asi Atlas mraků nebo Eragona, je to dlouhé a přežiju nevědět, co se stane dál, tak dva týdny, možná víc.

7. Jaká knížka je nejlepší pro první rande?
Harry Potter, bez debat. Už na začátku je třeba si ujasnit,že pokud nemáš rád Harryho Pottera, tak nikdy nebudeme fungovat.

8. Nejlepší knížka na čtení po rozchodu?
Romantickou knížku bych si zrovna nevybrala, takže možná Zmizelou, protože pak budete rádi, že s niký nejste a že jste vztah přežili.

9. Nejoblíbenější pár stejného pohlaví nebo queer (opravdu nevím, jak tohle přeložit) pár?
Na téhle otázce je nejhorší, že jsem si uvědomila, jak málo knih s homosexuály v hlavní roli jsem četla a teď se cítím neskutečně provinile. Takže o prázdninách asi udělám něco jako Visibility month nebo tak něco, co myslíte? Takže jsem poníženě nucená vybrat někoho ze světa seriálů a to Mickeyho a Iana ze Shameless nebo Deana a Castiela ze Supernatural.

10. Jakou knihu byste někomu dali jako symbol lásky?
Vždycky dávám něco, co mám ráda, takže máte dvě možnosti TFiOS nebo mojí aktuální obsesi (naposledy jsem dala kamarádce Aristokratku).

Tak to je ode mě pro dnešek všechno, pomalu dočítám Mindy, takže se na ní pokusím sem dát co nejdříve recenzi. S tímto TAGem můžete dělat, co chcete, hlavně nezapomínejte dát odkaz na booksandquills :). Jestli máte nějaké doboručení na romantiku, tak prosím pište do komentářů. Užívejte si prodloužený víkend.

3 komentáře:

  1. Pěkně vyplněný TAG, však já mám raději dvojici Katniss a Gayle, takže bych je viděla raději spolu :/ ale to je jen můj názor :)

    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný TAG a skvělé odpovědi! America a Aspen se k sobě vůbec nehodí - to máš pravdu. A Katniss s Galem taky ne :D

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý tag a tvé odpovědi :) Souhlasím, že Katniss a Gale se k sobě vážně nehodí :) A Harry je rozhodně nejlepší knížka na první rande :D

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...