9/18/2012

Mayské proroctví - Zápas o osud lidstva


Kniha: Zápas o osud lidstva
Autor: Christy Readeke
Série: Majské proroctví
Díl: První
Anotace (nakladatelství Fragment):
Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?


Skončí svět v roce 2012?

Kniha ze série Majské proroctví mě zaujala již názvem a následně zajímavým nápadem. Přeci jenom se jedná o jakési aktuální téma, tedy předpokládaný konec světa 21.12. 2012., což rozhodně dokáže zaujmout. Avšak poprala se s tímto velmi dobrým a nadějným nápadem autorka dobře?

Téhle knize musím rozhodně nechat, že začíná zajímavě. Prolog dokáže rozhodně zaujmout a navnadit na další čtení. Celá zápletka má rozhodně zajímavý námět, který čtenáře dokáže popohánět dál ve čtení.

google.com
Mohlo by se to doopravdy stát?

Velmi se mi líbila propracovanost celého příběhu – myslím tím fakt, že bych tomu celému klidně uvěřila, že se to doopravdy děje – autorka vystihla velmi dobře jisté problémy dnešního lidstva a využila je ve svůj prospěch, všechno měla hezky propojené a vysvětlené, takže se v knize nevyskytovali momenty typu: Tohle nedává smysl.

wehearit.com
Jaká byla hlavní hrdinka?

Co se mi na druhou stranu moc nelíbilo, byla hlavní hrdinka. Caity mi, bohužel, osobnostně vůbec nesedla – nemůžu si pomoci, ale prostě si mě svojí osobností vůbec nezískala. Nebyla jsem schopná se s ní nějak ztotožnit a věci, které dělala, jsem většinou nepodporovala.

A ani s hlavním mužským objektem zájmu naší hrdinky to moc slavné nebylo. Pominu-li fakt, že se tam vlastně celkově ani moc neobjevoval, tak mi přišel charakterově jaksi plochý, momenty mezi ním a Caity mi přišly spíše podivné, než abych nad nimi zamilovaně vzdychala a o rozhovorech snad radši ani nemluvím.

Překlad považuji za kvalitní, nepamatuji se, že bych v textu narazila na nějaké překlepy či gramatické chyby.
google.com 
 Prolog byl dobrý, ale...

Upřímně musím říct, že mi chvíli trvalo, než jsem do Mayského proroctví začetla. Přestože mi přišel prolog velice zajímavý a dá se říci, že jakýmsi způsobem chytlavý, tedy že mě zaujal, s dalším pokračováním příběhu to bohužel tak moc slavné zase nebylo. Jediná část, která se mi doopravdy líbila, protože měla zajímavý vývoj, byl konec.

Poslední věc, kterou bych ještě ráda zmínila, se týče předvídatelnosti. Byla knížka předvídatelná? Do jisté míry ano. Některé věci jsem věděla a očekávala, některé mě naopak překvapily.

Abych to shrnula, Mayské proroctví pro mne byla spíše oddechová knížka, s velmi dobrým námětem, velkou uvěřitelností a dobrým překladem. Na druhou stranu mi bohužel nesedla hlavní hrdinka ani jiné postavy okolo a jisté věci jsem byla schopna předvídat. Ale jestli vás zajímá  Mayská kultura, nebo byste si o ní  něco chtěli přečíst, rozhodně neváhejte. 
Tři sovičky

Touto cestou bych chtěla táké poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí knihy k zrecenzování. Knihu můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. První polovinu jsem přečetla opravdu za chvíli a bavila mě.. ale prostředek jsem četla asi 14 dní.. teď se konečně blížím ke konci. Dobře, už to začíná být zajímavější, ale jak říkáš. Prostě jenom oddechovka. Nic víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu se mi ulevilo, že nejsem sama :) , neboť na knihu bylo hodně kladných recenzí s relativně vysokými hodnoceními

      Vymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...