6/09/2012

Different Worlds : Eragon - film




Většina z Vás jistě film viděla a vzhledem k tomu, že tento týden patří Eragonovi, měla bych se k němu vyjádřit i já. Toto není filmová recenze, spíše komentář k filmu.

Režie : Stefen Fangmeier

Hrají : 

 Ed Speleers (Eragon),  Jeremy Irons (Brom),  Sienna Guillory (Aria), Robert Carlyle (Stín), John Malkovich (Galbatorix), Garrett Hedlund (Murthag),Rachel Weisz (Safira)


Synopse z csfd.cz :
Chudý farmářský chlapec Eragon najde v Dračích horách podivný modrý kámen. Zprvu ho chce pouze zpeněžit a zabezpečit jím rodinu na nadcházející krutou zimu, jenže když se z kamene "vyklube" dračí vejce a z něj později dračí mládě - Safira, uvědomí si, že stojí tváří v tvář dobrodružství, které sahá vysoko nad jeho možnosti. Jeho prostý život přes noc zanikne a on se ocitne v novém, nebezpečném světě intrik, kouzel a válek. Pouze se starodávným mečem a moudrým průvodcem musí Eragon se Safirou zdolávat nebezpečné situace a odolávat temným silám v království, kterému vládne král, jehož zlo nezná hranic. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou...

Můj názor:
Vím, že hodně fanoušků Eragona film nemá rádo, protože s knihou nemá nic společného. Ano, to je sice pravda, přesto mě se film líbil. Jak už jsem zmiňovala v recenzi, film jsem viděla dříve než jsem četla knihu. Možná je to tak lepší, protože se mi příběh díky tomu zalíbil a doteď na film nedám dopustit. Ano, i po přečtení knihy. Je pravda, že podobnost s knihou byla minimální, ale co.
Musíte uznat, že malá Safira je neskutečně roztomilá. Já jsem si od té doby přála draka. Nedávno jsem se o tom bavila s mamkou a toto je (zhruba) naše konverzace (mimochodem dívala jsem se při tom na Eragona):
Já: Mami, já chci draka.
Mamka: Hmmm... (ignoruje mě)
Já: Ale já to myslím vážně. Byl by modrý a já bych ho pojmenovala Safira.
Mamka: Hmmm... (stále mě ignoruje)
Já: Vždyť koukni jak je roztomilá! (ukazuju na obrazovku, kde malá Safira ulovila krysu)
Mamka: Teď je roztomilá, ale počkej až vyroste.
---
Ano, opravdu jsme se bavily, jako kdyby bylo možné si draka koupit v obchodě. Třeba jednou...
Zpátky k filmu. Takže když to shrneme...film mám ráda i po přečtení knížky. Asi mám štěstí v tom, že neberu Eragona jako knižní předlohu filmu. Zkrátka to jsou dva jiné příběhy, které se náhodou shodují v názvu. Hodně lidí říká, že herec, který představuje Eragona je divný, ale...no...zkrátka mě se líbí.
Jaký je váš názor na film?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...