4/21/2012

RC Review: Proroctví




Kniha: Proroctví
Autor: Rick Riordan
Série: Bohové Olympu
Díl: První
Vítejte zpátky v Táboře polokrevných! Volné pokračování napínavé dobrodružné série Percy Jackson právě začíná!
Do Tábora polokrevných přicházejí noví hrdinové Jason, Piper a Leo. Ale než se stačí pořádně rozkoukat, čeká je nebezpečná výprava, vedená záhadným proroctvím. A podaří se při tom všem vypátrat i Percyho Jacksona, ztraceného hrdinu? 
Není tak zlé probudit se v autobuse cestou na školní exkurzi mezi svou dívkou a nejlepším kamarádem. Pořádný malér ale je, když spolužáky nepoznáváš, nevíš ani, kdo jsi sám, a netušíš, jak ses tam vůbec ocitl! A to všechno je jenom začátek, protože na výletě v Grand Canyonu se začnou dít vážně strašlivé věci…

Zpátky na Olymp
Když jsem dočetla posledního Percyho Jacksona, byla jsem smutná, že už nebude nic dalšího, že skončila moje oblíbená knižní série a já se budu muset uchýlit k fanfiction, abych si užila více Percabeth (nebojte, k takovým extrémům jsem se neuchýlila :)). Potom jsem se ale dozvěděla, že Rick napsal volné pokračování. Jediné čeho jsem se obávala , bylo to, že se tam už neobjeví Percy, že ty knihy budou úplně z někdy jindy (při nejlepším 200 let po smrti Percyho Jacksona :)) a že to prostě bude bez našeho milovaného syna Poseidona. Jsem moc ráda, že jsem se mýlila. Samozřejmě Percy v ní nefiguruje jako hlavní postava (vlastně v prvním díle je jenom zmíněn, ale o tom později), ale hlavní je, že nepadl v zapomnění.

Jaké to je sedět v autobuse a nic si nepamatovat?
Kniha začíná pár měsíců po konci páté knihy. Jason sedí v autobuse plným lidí, které si nepamatuje a drží se za ruku s holkou, kterou nezná, opravdu ideální nemyslíte? Věci už nemůžou být lepší, když se ukáže, že váš doprovod je satyr a kluk z vaší třídy je ventus (duch bouře). Ach, málem bych zapomněla, ten kluk se vás snaží zabít. Aby toho nebylo málo, vyřítí se odněkud povoz tažený koňmi s křídly a s holkou, která po vás chce informace o klukovi,jehož jméno jste neslyšeli. Navíc se objevilo nové proroctví ve kterém figurujete a musíte se vydat na cestu, abyste zachránili bohyni.Kolik lidí by s vámi měnilo?

Svět Percyho Jacksona  Bohů z Olympu
Vlastně to je svět Percyho, ale měla jsem své důvody k tomu, abych jeho jméno přeškrtla. No, vlastně jsem ten důvod měla jenom jeden. Percy Jackson se totiž ztratil. Jinými slovy, zmizel beze stopy a Annabeth se ho snaží najít.
Tak teď prostor na moji reakci:
COŽE!!!!!!!!!!!!JAK SE U VŠECH BOHŮ (pozn. tohle jsem doopravdy neřekla, ale ono to sem tak hezky sedí :)) MOHL PERCY JACKSON ZTRATIT? VYSTVĚTLÍ MI TO NĚKDO?! VŽDYŤ SE MEZI NÍM A ANNABETH SKORO NIC NESTALO!!! JÁ CHCI VÍC PERCABETH, TEĎ HNED!!!!!!!!!
konec reakce :)
Takže zpátky ke světu Bohů z Olympu.  Všechno je tak, jak jsi to pamatujeme z předchozí série. Jediné co se změnilo je, že se v Táboře polokrevných objevilo více srubů (možná se pamatujete, jak je v PJ5 stavěli). Další věc je, že Bohové se musí  přihlásit ke svým dětem (ostatně to také slíbili v PJ5), takže Hermův srub není narvaný k prasknutí.

Jason + Leo + Piper = hodně problémů
Uhněte Percy, Annabeth a Groveře jsou tu noví "troublemakeři". Tito tři opravdu jsou chodící magnet na problémy a není to pouze tím, že v sobě nemají pouze lidskou krev.
Všechny tři jsem si opravdu oblíbila a víte koho nejvíce? No přece Lea. On je zkrátka úžasný, samozřejmě Percymu se nevyrovná (kdo jo?), ale Leo mě většinou v knize rozesmíval . Piper se přidala na seznam mezi mé oblíbené hrdinky. Získala si mě hlavně svou povahou a tím, že je dcera Afrodity, i když vlastně vůbec není. Nakonec Jason, ze začátku jsem nevěděla co si o něm mám myslet, přišel mi takový bezcharakterní. Potom mi ovšem došlo, že když člověk všechno zapomene, nemůže být úplně jasný. Takže jsem si ho oblíbila taky (ne tak jako Lea ;)).

Milujeme je všechny
Proroctví je skvělý start nové série. Je vidět, jak se styl Rickova psaní lepší a děj začíná být promyšlenější, zamotanější. Tím samozřejmě nechci říct, že PJ je horší,protože to rozhodně není. Zkrátka je na co se těšit v dalších dílech. Rick je zkrátka mistr na otevřené konce, jak knih, tak kapitol. On vždycky něco nakousne a člověk musí číst dál, aby zjistil co to je.
Opět se jedná o knihu pro děti, takže dospělí od toho nemohou moc očekávat, ale..od toho je to přece kniha pro děti, ne?
Sečteno a podtrženo první díl série Bohové z Olympu je přímo skvělý a rozhodně stojí za to si ho přečíst, takže všichni kdo tak ještě neučinili, rozhodně to napravte. Jediné co zbývá, je položit otázku:
Kdy že to má vyjít další díl?
Vlastně na to odpověď mám, další díl by měl vyjít v září 2012.

5 soviček (co jiného bych mohla dát :))







Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
České oficiální stránky Percyho Jacksona: http://www.percy-jackson.cz/
Oficiální stránky Heroes of Olympus: http://disney.go.com/official-sites/heroes-of-olympus/index
Oficiální stránky Percyho Jacksona: http://www.percyjacksonbooks.com/

zdroje: fragment.cz, google.com

1 komentář:

  1. Tuhle knížku jsem dočetla v pátek a mám úplně stejné pocity jako ty! S nadšením čekám na další díl. Rick Riordan sestavil další perfektní trio, s kterým se v příbězích zažije mnoho dobrodružství! :D

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...