4/30/2012

Jarní dumání (4)

Týden s týdnem se sešel a já Vás vítám u dalšího dumání pořádaného Syki z Knižního doupěte. Více informací o projektu, jak se můžete zapojit či všechna témata naleznete zde.  Tentokrát se zaměříme na filmová a seriálová zpracování.

Toto téma je velmi aktuální, protože v poslední době se prodává více a více práv na zfilmování. Poslední zpracování knihy, které jsem viděla, byly Hunger Games. Nemá cenu opakovat, jak moc se mi film líbil, takže koho by naše dojmy zajímaly, může je najít zde.

Podle mě je dobře, že se knihy občas zfilmují, protože jsou příběhy, které by chtělo ukázat i nečtenářům. Třeba můj bratranec nikdy moc nečetl, ale díky filmu miluje Harryho Pottera. Samozřejmě by bylo lepší kdyby si radši vzal knihu než sedl si k televizi, ale přeci jenom je to nějaké přiblížení.

Jsou filmy nebo seriály, které zůstávají věrné knižní předloze, které mají naprosto jiný příběh,ale film/seriál je dobrý a nakonec špatné zpracování.

Takže tady dám nějaké příklady dobrých filmové/seriálové zpracování (samozřejmě jde pouze o můj názor), které zůstává naprosto věrné knize:
"You're a wizard Harry."
Ze všech Harry Potterů, mám stejně nejradši jedničku, koukněte se jak byli roztomilí :), stejně mi přijde, že byla nejvíce podle knížky. Neznamená to, že bych ostatní filmy neměla ráda, ale tenhle díl je zkrátka nejkouzelnější.
Ten seriál je samozřejmě věrnější knize, protože to je delší, ale miluju oboje.
Knihu jsem nečetla, ale seriál se mi moc líbil.
Nesmí chybět :)
Tahle verze Jany Eyrové je naprosto dokonalá, hlavně jsu oba dva hezcí, což se nestává :)


Moje nejoblíbenější pohádka, která je mix dvou pohádek od Karla Čapka. Nedávno jsem zjistila, že ji často cituju :).


Je jich samozřejmě mnohem víc, ale tohle jsou ty nej nej.

Skvělá filmová/seriálová zpracování, které s knihou nemají nic společného:
Kdo četl knihu ví, že film je naprosto odlišný a já ho mám asi nejmíň ráda z celé filmové sérii. Paradoxně je to nejoblíbenější film mého výše zmíněného bratrance.
Ještě že to není podle knih. Pořád nevím, kde přišli na ty úžasné nápady.
S knihou to má společné pouze názvy a jména postav. Nic víc, ale i přes to ten film mám ráda. Z velké části za to může Logan Lerman.
Kniha je samozřejmě více propracovanější a oproti ní se film zdá pouze jako dobrá detektivka s mírně upravenou zápletkou.

Abych se přiznala, já nemám moc neoblíbených filmových/seriálových zpracování,vlastně si nemůžu žádný vybavit. Možná ta předchozí kategorie by se dala nazvat špatné zpracování, protože to není podle knih,ale já je mám moc ráda na to, abych tam dala to slovo špatné. No nic, třeba mě něco napadne.

Jaké je to vaše oblíbené/neoblíbené filmové/seriálové zpracování?












2 komentáře:

  1. Mne sa zase spracovanie Jane Eyre z tohto roku nejako extra nepáčilo. Možno je to tým, že som doslova blázon do spracovania od BBC z roku 2006 (4-dielna mini séria) s Tobym Stephensom a Ruth Wilsonovou a teda všetky filmy o Jane Eyrovej porovnávam s ňou a podľa mojej mienky ani jedna na ňu (zatiaľ) nemá. Ale zase na spracovaní s Michaelom Fassbenderom a Miou Wasikowskou sa mi páčil ten krásny dojímavý a otvorený koniec. :)

    OdpovědětVymazat
  2. ja mam radsej knihu Janu Eyrovu :)

    www.zivotvosvete.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...