4/16/2012

Jarní dumání (2)


Meme od Syki, více info zde

Dystopický rozmach
Je pravda, že v poslední době vychází opravdu hodně knih tohoto žánru a nemůžu říct, že by mi to dvakrát vadilo. Patří to prostě k určitým vlnám. Když vyšel Harry Potter, mnoho lidí se rozhodlo psát o kouzelnících,ale žádná jiná kniha nebo série nevstoupila tolik do povědomí čtenářů. Když vyšlo Stmívání, všichni zase začali milovat upíry a hned se ti s velkými špičáky, začali objevovat jako hlavní hrdinové knih,ale opět to bude nejspíše pouze Stmívání, které bude v povědomí nebo alespoň je nejznámější. Tak a teď nastala éra Hunger Games (ze které jsem více než nadšená), protože Hunger Games byl pro mě první dystopický román jaký jsem kdy četla. Navíc si knihu všichni oblíbili a když čtenáři milují Panem, krutou zemi, která je schopná zabíjet děti, více autorů se chytlo této tématiky a několik dystopií je opravdu fantastických. Mezi mé nejoblíbenější patří (mimo HG) Divergent,  Blood Red Road nebo Inkarceron. Všechny tyto knihy (nebo série) doporučuji, protože jsou skvělé. Samozřejmě, že i tento žánr má slabší články, ne že by tyto knihy byly na dvě hvězdičky,ale prostě mě nechytly, např. Matched, strašně lidí tu knihu chválilo a já nevím, mě prostě Cassia neuvěřitelně rozčilovala a Kye jsem neměla ráda, knihu jsem dočetla za polovinu a potom už nemohla.Doufám, že jste mě teď nepochopili špatně, já nikomu neberu, že se jim kniha líbila, jenom to nebyl můj šálek kávy.

Baví mě číst dystopie a rozhodně jsem s tímto žánrem neskončila, už si brousím zuby na Legend od Mary Lu a strašně moc bych si chtěla přečíst The Enclave od Ann Aguirre.
Samozřejmě, že si ráda přečtu jiný žánr, abych nečetla jenom dystopii,ale rozhodně mi nevadí. A teď se nejspíš začnu opakovat, takže radši skončím,ale přeci jenom hlavní myšlenku článku bych zopakovat měla. Takže hurá na opakování:
Vlna dystopie určitě jednou pomine a přijde něco jiného, třeba to budou skřítci (jestli ano, tak to se těším :)). Je třeba užívat si ji dokud tu je, stejně tak jako všechny mánie, takže proč si nepřečíst nějaké kvalitní dystopie dokud jich vychází tolik? Původně jsem chtěla jenom tak ze srandy napsat in,ale potom jsem si to rozmyslela, protože někdo by to mohl třeba špatně pochopit :).

Co říci závěrem? Neváhejte a nějakou dystopii si kupte, ať to bude Hunger Games nebo Divergent, v podstatě je to jedno, hlavně ať vás to baví.

1 komentář:

  1. HG byla také moje první dystopická série. A teď už si brousím zuby na Inkarceron nebo Divergenci :)

    Jinak, s těma vlnama má naprostou pravdu, ještě předtím než jsem si přečetla tvůj článek jsem napsala svůj v podstatě skoro stejně. Nejdřív HP, pak upíři, teď dystopie. Bůh ví, co nás čeká příště, ale rozhodně se těším :)

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...