1/28/2012

Unearthly


Kniha: Unearthly / Nadpozemská
Autor: Cynthia Hand
Série: Unearthly
Díl: První

A všechno to začalo chlapcem stojícím mezi stromy

Každý polo-anděl, či čtvrt-anděl má na zemi své poslání. Je to důvod, proč na zemi vůbec může být. A naše Clara je Quartinus, což znamená čtvrt anděl. Její matka je Demitrius, polo-anděl. A zrovna se jí zjevilo její poslání. Je to jen krátká vize, ale té se v tuto chvíli musí všechno podřídit. Je v ní chlapec, který stojí mezi hořícími stromy. A Clara ho má zachránit.

Když jste anděl (nebo v sobě máte andělskou krev), jde vám spoustu věcí. Jste populární a na vše, na co sáhnete, se vám daří. A když se dozvíte pravdu, je to jako by všechno, čeho jste kdy dosáhli, bylo podvod. A se svým tajemstvím se nemůžete s nikým podělit. Vítejte v Clařině světě.

Andělé úplně jinak 

Unearthly jsem měla v hledáčku dlouho. Opravdu dlouho. Od doby, co jsme založily blog, jsem o téhle knize věděla. A přečetla jsem ji v lednu 2012. Proč tak pozdě? Bála jsem se, že kniha bude jedno velké klišé, i přestože dostávala tolik dobrých hodnocení. Pár knih s anděly jsem za sebou už měla a na další jsem se necítila. Chyba, i když možná zase tak ne, alespoň nemusím rok čekat na druhý díl. On je totiž celý příběh pojat úplně jinak, než jsem čekala.
 

Clara se nedozvídá, že je anděl, už to nějaký ten pátek ví. Takže se vyhneme té části příběhu, kde postava říká ne, ne, nejsem, ne a nakonec při nějakém incidentu někoho zachrání nebo něco na ten způsob a všechno si bude muset přiznat. Ani nevíte jak se mi ulevilo, když se tohle v Unearthly neobjevilo. Moc se mi líbilo, jak Cynthia pojala existenci andělů a přišla s jejich úkolem či posláním na zemi. Ze začátku si člověk může říct, že příběh je předvídatelný… a na konci si říká, že vlastně ani neví, jak to všechno skončí. Ano, Unearthly se zezačátku může tvářit jako naprosté klišé, avšak opak je pravdou.
 

Takže se klidně nechte zlákat obálkou

Tahle kniha si tu pěknou obálku opravdu zaslouží. Moc často se to (bohužel) nestává, ale tady se usmála štěstěna. Unearthly je výborně napsáno, krásně se to čte a příběh odsýpá. Ani jednou se mi nestalo, že bych nad něčím kroutila hlavou nebo protáčela panenky, postavy byly sympatické, zápletka udržela vaši pozornost a po dočtení se opravdu těšíte na další díl. Jedná se o skvělý debut s andělskou tématikou, který se výborně vyhnul všem nudným a naprosto známým klišé a jednoduše vás donutil mít tuhle knihu rád a netrpělivě čekat na další díl.
 

O to lepší je zpráva, že knihu vydává české nakladatelství (CooBoo), takže pokud vám angličtina zrovna nejde, nebo si netroufáte, budete mít šanci si knihu koupit v jazyce českém. Kniha by měla vyjít pod názvem Nadpozemská. Obálky zatím nejsou známy, snad zůstane originální :). Teď jen, aby se povedl překlad a všechno bude supr dupr! 
4 sovičky 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...