Shatter me

Kniha: Shatter Me

Autor: Tahereh Mafi

Série: Shatter Me

Díl: První

~Recenze obsahuje spoilery~

Shatter Me. Všemi opěvovaná kniha vynášena do nebes. Je to důvod, proč jsem se po dočtení knihy usmála a chtěla dát 4 hvězdičky, nakonec jsem dala pět, ale po měsíci uvažování, jsem zase dala 4 z pocitu, že nejsem upřímná? To, že všemi byla vynášena do nebes, ale mě se zase tak nelíbila? Nevím, asi to nějaký podíl na vině má. Ale myslím, že mi ta kniha prostě nesedla, jako jiným, přesto se mi však velmi líbila.

Shatter Me je bezesporu dobrá knížka s kouzelným začátkem. Člověka si ty škrtance prostě musí získat. Ale postupem času se to nějak začalo vytrácet. Ptáte se co se začalo vytrácet? No tak nejen škrtance, ale i jakési mé vnitřní napětí, jakési hluboké a vysoké očekávání od knihy. Tahle kniha byla vážně skvěle napsaná. O tom bezpochyby. Jen mi prostě nesedly vývoje charakterů a nemám nějak extrémně v lásce Adama. Zprvu jsem si připadala trochu zvláštně, že jsem jedna z mála, které si kniha nezískala, tedy ona si mě získala, ale ne tím podlamujíc-se-kolena dojmem, nýbrž tím je-to-fakt-dobrá-knížka-ale-asi-jsem-čekala-víc-nebo-mi-to-jen-prostě-tak-úplně-nesedlo dojmem. Shatter Me jsem zařadila i do topky, myslím i do kategorie splnila očekávání. Ono Shatter Me vlastně má očekávání splnilo. Totiž, očekávala jsem nadprůměrnou knížku. A to se stalo. Avšak nevyrazila mi dech, jako ostatním.

Kniha vypráví o dívce, Juliette, která byla zavřena přesně 264 dní. Proč? Protože je divná výjimečná. Protože je prokletá má dar. A protože zabila zabila. Juliette má jisté nadání. Pokud se někoho dotkne, ten dotyčný zemře. Ona to považuje za prokletí, jiní to považují za dar. Třeba krutý vládce toho, co zbylo ze země, Warren. A chce ji použít jako zbraň. Proti lidem, kteří se jí zřekly a štítily se jí. Ve škole se s ní nikdo nebavil. Rodiče se jí, jako ostatní, zřekli. Jakou udělá Juliette volbu? Stane se zbraní proti lidu, který ji nenáviděl proto, že byla?

Adam. Adam. Warner. Adam. Ten kluk si mě prostě nezískal. Jsem asi zvrácená, ale mám ráda Warrena. Juliette mi byla vcelku sympatická, ale vítězně z toho vyšel Warner. Proč? Nevím,asi bylo už načase, abych si oblíbila nějakého psychopata. Adama jsem měla ráda, ale to bylo tak nějak všechno. Nějak speciálně jsem si ho neoblíbila. Na druhou stranu, jsem zvědavá, jak se Warner v dalších dílech vybarví, protože jeho postava má podle mého velký potenciál do budoucna, který doufám autorka plně využije.

Ale ještě zpět k tomu Adamovi. On mi vlastně na začátku připadal takový, řekněme správný, nebo prostě se mi líbil a měla jsem tušení, co bude. Ale nelíbilo se mi, jak do sebe byli s Juliette zamilovaní. Nevím, nesedlo mi to. I když to bylo vážně hezké, a tak mi to prostě nesedlo. I když se znali, vlastně se neznali, ale byli do sebe zamilovaní. Asi by mi to nevadilo, kdyby se to nevyvinulo tak, jak se to vyvinulo. Momenty mezi ním a Juliette byly hezké, ale na mě moc nezapůsobilo, jak do sebe byli předem zamilovaní.

Shatter Me je velmi dobrá knížka, ale moje svědomí mi nedovolí ohodnotit ji plným počtem hvězdiček/soviček. Mrzí mne to, avšak třeba si mě další díly získají mnohem více. Začátek mne vážně bavil a zaujal, avšak ve středu knihy se tak trochu vytratilo to počáteční kouzlo, a to nejen škrtanců. Tahereh Mafi umí psát, o tom se hádat nebudu, to je bezpochyby, avšak i když mi byla Juliette sympatická, stejně tak jako Adam, nejvíce jsem si oblíbila Warnera. Na konec hodnotím čtyřmi hvězdičkami s vírou, že druhý mi díl vyrazí dech a srazí mě na kolena.

4 sovičky