1/18/2012

Cinder


Kniha: Cinder

Autor: Marissa Meyer

Série: Lunar Chronicles

Díl: První
 

Vítejte v Novém Pekingu. Vítejte ve světe po Čtvrté světové válce. Ve světě, který je sužován morem, na který není lék. Ve světě, kde nepřátelé nejsou pouze lidé, kteří žijí na planetě. Vítejte ve světe kyborgů a androidů. Vítejte ve světe, kde žije Cinder.
 

Nádherná obálka, že mám pravdu? A není to to jediné, co je na knize super. Nedávno jsem se díky Willindě dozvěděli, že na knihu byla prodána práva do České republiky, což je naprosto skvělé, že? Tak slibná kniha s úžasnou obálkou. O čem to tedy vůbec je? Pro ty, kdo znají anglické pohádky, nebo alespoň jejich názvy je toto pravděpodobně již dost očividné. Cinder… ella. Ano, opravdu se jedná o převyprávění pohádky o Poplece, no rozhodně nečekejte, že si Cinder bude zpívat s ptáčky.
 

Mnoho převyprávění jsem nečetla, ale ty co jsem četla, mne nějak speciálně neuchvátily. Ne natolik, abych je někde vychvalovala, spíše se vždy jednalo o oddechovou četbu, která není nějak extra náročná. Vymyká se Cinder těmto pravidlům? Pro mě rozhodně ano. Vůbec jsem neměla problém se do téhle knihy začíst (tedy ze začátku jsem si musela zvyknout na styl psaní), byla prostě úžasná. Cinder byla taková, jakou ji doba donutila být - silná. Cinder byla silná. A byla kyborg, za což jí lidé převážně opovrhovali.
 

Pokud se vám nelíbí předvídatelné příběhy, nečtěte převyprávění známých příběhů, protože, no řekněme že je to předvídatelné právě z důvodu, že se jedná o převyprávěný příběh. Byla Cinder předvídatelná? Ano, v jistých ohledech byla, ale ne ve všech, v tomhle k Vám budu upřímná. A také k Vám budu upřímná v tom, že mi to vůbec nevadilo. Tuhle knížku jsem si zamilovala. Miluju její obal, zápletku i její protagonistku.
 

Ptáte se, jestli má Cinder, jako Popelka, zlou macechu a sestru? Ano, má. Jinak by to přeci nebyla Cinder(ella), nemám pravdu? Místy to bylo vážně kruté, ale jak se lidé mohou chovat v situaci, kdy se musí bát pomalu vyjít na ulici, aby nechytili mor, na který se vědci snaží marně najít lék, kdy není jídla ani peněz nazbyt a na krku mají někoho, kdo jim podle jejich přesvědčení zabil muže? Krásná lidská sobecká povaha, se kterou se potkáváme dnes, jen několikrát znásobená, díky tomu, co si lidstvo prožilo a co si způsobilo samo.
 

Ze začátku mi trvalo si zvyknout na styl psaní, no jsou autoři, kteří se mi strefují do mé slovní zásoby a jsou autoři, kterým se daří psát na pomezí. Cinder je kniha, k jejímuž stylu psaní jsem si musela nejdříve najít cestu aka zvyknout si. Je to tak, nebudu se tím tajit, ze začátku jsem s tím měla docela problém. Ale jakmile jsem se do toho dostala (asi na 5% ), nemohla jsem ji položit. Když jsem ji nečetla, měla jsem ji stále na paměti. Užila jsme si Cinder tak, jako dlouho ne žádnou knihu.
 

Musím říct, že chápu věci, které se lidem na Cinder nelíbí, na druhou stranu mě kniha naprosto perfektně sedla. Nečekala jsem to, ale vážně jsem si tu knížku zamilovala. Jsem zvědavá, jak se nakladatelství popasuje s překladem a hlavně s obálkou, ale snad by mohlo nechat originální. Cinder je výborné převyprávění pohádky o Poplece, které se právem může označovat za pravou dystopii se vším všudy. Krásný příběh s krutými i silnými postavami, s protagonistkou, které budete držet pěsti ať vše dopadne tak jak má, s krásnou obálkou a prostě se vším všudy, co já u knihy hledám. Marissa se strefila přesně do toho, co mám ráda, jako by napsala knihu přímo pro mě. Cinder rozhodně stojí za vaší pozornost a to nejen kvůli krásné obálce.
 

Cinder je první díl ze série Lunar Chronicles, naplánované jsou další tři díly s názvy Scarlet, Cress a Winter. Druhý díl by měl vyjít v roce 2013.
4 sovičky

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...