12/12/2011

Srdce v sazce


Kniha: Srdce v sázce
Autor: Alyxandra Harveyová
Série: Kronika Drakeových
Díl: První

Srdce v sázce bych popsala jako takovou milou knihu, která já výborná na to, abyste vypnuli svůj mozek, který se díky mnoha informacím, které musíte pojmout, jednoduše přehřívá. Alespoň já jsem se nedávno do takového stádia dostala a kniha mi přišla opravdu vhod. Nevím, jestli by mi kniha přišla takhle fajn, kdybych očekávala nějaké seriózní veledílo, jak by se kniha díky relativně vysokému hodnocení, které dostává, mohla tvářit, ale nenechte se uvést v omyl. Nejedná se o knižní briliant, ale rozhodně se nedá říct, že bych snad litovala toho, že jsem si knihu koupila. V den, kdy jsem ji přečetla jsem za to byla vlastně ráda. Ale teď zpět ke knize.
 

Zápletka se točí okolo upírů, což se nám může zdát zprvu jako klišé, samozřejmě některým lidem se toto může zdát jako klišé i po přečtení knihy, ale zase se nám objevilo relativně nové pojetí upírského pohledu na svět. Máme zde klany a jakousi královnu, navíc různé druhy upírství. Celý příběh se točí okolo dvou dívek, nejlepších kamarádek, kdy jedna je upírka,Solagne, a rozhodně to nemá v tuto chvíli lehké. Za pár dní jí čekají šestnácté narozeniny, což znamená, že se zanedlouho promění v upíra. Pokud tedy proměnu přežije. Ale máme zde takový malý problémek, nebo spíše dva. Zaprvé, je první narozená dívka z dlouhé linie pouze mužských upírských potomků, za velmi dlouhou dobu. A k tomu se váže jakési proroctví, samozřejmě. Aby Solagne ale nebyla jen tak nějakou budoucí narozenou upírkou, které nehrozí vůbec nic, vábí svou vůní, která je takový vedlejší účinek pomalu přicházející proměny, snad každého upíra. Problém je, že někteří by nechtěly zůstat jenom u obdivování z povzdálí. Takže je v relativně velkém nebezpečí. Teď, když to po sobě čtu, to může připadat člověku docela iritující, že je Solagne až tak výjimečná, avšak abych byla upřímná, při čtení mi to nevadilo.
 

Pak tu samozřejmě máme druhou hlavní postavu, Lucy, která je Solagninou nejlepší kamarádkou už od té doby, co byly malé. Na rozdíl od Solagne a prakticky celé její rodiny, je Lucy 100% člověk, přesto jsou však kamarádky na život a na smrt, takže pokud něco Solagne hrozí, Lucy nečeká a brání ji. Samozřejmě kamarádství se Solagne má také pár nevýhod, jako například Nicholase, který je mimochodem Solagniným bratrem a Lucy neskutečně irituje. Nebo alespoň ze začátku.

Budu upřímná, děj může být trochu předvídatelný, obzvlášť poté, co vám anotace řekne až příliš. Ale je to opravdu skvělé odreagování. Neočekávejte briliatní knihu, která vám vyrazí dech, ale rozhodně vás zaujme a myslím, že vás i bude docela zajímat, co bude dál, i když je to relativně předvídatelné. Styl psaní je opravdu dobrý, dokáže vás bavit. Když jsem knihu začala číst, docela mě překvapilo, že kniha je vlastně psána z dvou pohledů, což jsem vůbec nepředpokládala. Já jsem osobně měla o trochu radši vyprávění z pohledu Lucy, ale v této záležitosti si oblíbenkyni najde každý sám.

4 sovičky
 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...