12/05/2011

The Iron Daughter


Kniha: The Iron Daughter

Autor: Julie Kagawa

Série: Iron Fey

Díl: Druhý

Recenze může naspoilerovat předchozí díl

Po mnoha ohledech je The Iron Daughter lepší kniha, než The Iron King. Množstvím akce, zápletek, momentů i vývoje charakterů (obzvlášť Meghan). Setkáváme se s postavami novými i starými, dozvídáme se různá překvapení a příběh se ještě více zamotává. Jsem zvědavá, jaký bude třetí díl, protože konec toho dílu by myslím klidně stačil, jako konec série. Avšak nehodnoť dne před večerem, navíc se kvalita série se podle mnohých postupně zvedá. Rozhodně jsem zvědavá. Ale teď zpět k The Iron Daugher.

Meghan je v Nir Na Nog (království Zimních víl), v paláci, bez schopností a bez… Ashe. Nebo aspoň toho starého Ashe, dalo by se říci. Zimní princ, syn královny, ji naprosto ignoruje, ba co víc, snad jí i pohrdá. A tak je Meghan ve směs sama. Královna jí vzala schopnosti a teď nemá… nic. Nikdo jí nevěří, že Iron Fey (Železné víly) existují. Avšak najednou se stane něco, co zapříčiní zbrojení Léta proti Zimě. A kdo jiný by v tom mohl mít prsty, než Železné víly v čele s novým králem, i když ne úplně pravým.

To, že na mě Iron Daughter zapůsobilo mnohem lépe než Iron King, bylo v první řadě díky tomu, že mě kniha okamžitě začala bavit a v den, kdy jsem začala číst, jsem se opravdu rozjela a málem jsem se nenadála a byla jsem za půlkou knížky. Samozřejmě, pak jsem zhřešila a četbu na chvíli přerušila četbou jiné knihy, i když jsem si řekla že to neudělám, ale vůbec to čtení Iron Daughter neublížilo, kniha mne do děje vtáhla stejně rychle. Rozhodně je, co se týče čtivosti, lepší, než první díl této série a nejen v tom.

I vývoj charakterů udělal jistý pokrok. Meghan má již permanentní osobnost, a navíc má snad i větší kouzelnou moc, než se zprvu zdálo. Navíc to začíná mezi Meghan a Puckem jistým způsobem jiskří. Ale abych byla upřímná, nejsem si jistá, zda jsem fandou tohoto vztahu, Meghan mi více sedí s Ashem, takže kdybych se měla přihlásit k nějakému týmu fanoušků této série, kteří by byli příhodně rozděleni mezi Team Ash a Team Puck, pravděpodobně bych se přiklonila k Ashovi. Vlastně mi na Puckovi ani nic nevadí, avšak Ash je prostě… Ash. Pravděpodobně pochopíte, pokud knihy přečtete :)

Abych to shrnula, kniha si zaslouží 4 hvězdičky, stejně jako kniha první, avšak přesto je v mnoha ohledech lepších. A ne jenom v té obálkové podobě O;) Vývoj charakterů, styl psaní i sezaření událostí a zápletka měly spád, člověka nenechávaly klidným a čtení téhle knihy si užíval, snad už jenom z důvodu, že je to prostě lepší než kniha první této série. Opravdu musím pochválit seřazení různých událostí a momentů, které člověka navnadily na to, aby knihu neopustil a nešel dělat něco jiného, ale aby naopak setrval, protože se to může ještě víc zamotat, aby se to následně vyjasnilo. Hrdě očekávám třetí díl, do kterého se za chvíli pravděpodobně pustím. Vřele doporučuji, kvalita dílů série snad bude i nadále stoupat. Nedávno (no, úplně nedávno ne) vyšel čtvrtý díl z této série, tentokrát z pohledu Ashe, pod názvem The Iron Knight. Celou sérii u nás hodlá vydat nakladatelství Knižní Klub.
4 sovičky
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...