11/30/2011

The Iron King


Kniha: The Iron King

Autor: Julie Kagawa

Série: The Iron Fey

Díl: První

Recenze obsahuje spoilery
 
The Iron King. Začala jsem ji číst už velmi dávno na Kindlu a dostala se cca na 50% a pak jsem ji nemohla dokončit. Odtud se brala moje skeptičnost k ostatním vílím knihám, na které jsem narazila. Pokusy knihu dokončit byly asi dva. Příchod Ashe to docela oživil, ale nějak jsem se prostě nemohla dokopat k tomu, abych knihu dočetla. A pak jsem si ji objednala v tištěné podobě a konečně ji dočetla.

-
Meghan to nemá lehké. Jediný její kamarád je Rob, táta jí zmizel, když jí bylo šest let a střední škola je jako peklo. Alespoň jí bude konečně 16 let. Sladkých šestnáct. Ale střední škola není její jediný problém. Má pocit, jako by ji někdo ze stínů sledoval. A pak je její bratr unesen a nahrazen… někým jiným. A vše se začíná měnit. Její nejlepší přítel není ten, za koho ho měla. A to je jen začátek.

-
Řeknu to upřímně, střední částí knihy jsem se vážně dost těžce prokousávala. Nemohu vám přesně říci, jestli to bylo z důvodu rozptýlení ostatními knihami, nebo prostě jen z toho, že jsem byla líná. Přitom příběh je vážně dobrý, kniha se mi líbila, ale nemohla jsem se prostě dostat přes střed. Také proto jsem občas přeskakovala odstavce *zahanbeně sklopila hlavu a stydí se sama za sebe*. Možná tam na mě bylo moc opisů a moc myšlenek.

Což mě přivádí k tomu, že jsem prvních padesát procent nad Meghan docela kroutila hlavou. Dost často mi totiž přišlo, že řekla, že něco udělá, ale pak to neudělala, pak zase že to udělá a takhle znovu a pořád dokola. No myslím, že se to trochu zlepšilo po příchodu Ashe, ale díky tomu, že je to tak dlouho, co jsem četla první polovinu (vážně, asi půl roku), nemohu si tím být stoprocentně jistá. Prostě na začátku byla dost bezcharakterní.

Julie přišla s dobrým nápadem, ale hrdinka nebyla moc odhodlaná. Já jsem teda jedináček a nemám vůbec tucha, jaké to je mít sourozence, a co byste pro něj byli ochotni udělat, ale já bych se asi bila až do posledního dechu, stejně tak jako za zbytek své rodině. Ale Meghan ze začátku dost… no řekněme, že v tom zrovna nevynikala. A navíc ty její smlouvy a domluvy, to mě taky zrovna neoslnilo. Bude z toho problému, jako hub po dešti, ale na druhou stranu máme před sebou další dvě knihy.

A i když bych to asi neměla říkat, The Iron King jsem si také přečetla díky tomu, že to má tak krásnou obálku. Občas si vážně nemůžu pomoct. Vlastně ani do teď nevím, proč jsem si ty knihy objednala, ale rozhodně zatím nelituji. A navíc tu jsou ty další obálky ještě hezčí, neboť mají v těch názvech ty třpytky (jéééj)!

 Co se týče českého vydání, celou tuto sérii se chystá vydat Knižní Klub pod názvem Železný král v dubnu 2012, druhý díl pod názvem Dcera železného krále v září 2012 a třetí díl pod názvem Železná královna v lednu 2013. Poslední, čtvrtý díl vyjde pod taktéž v roce 2013 pod názvem Železný rytíř, přesněji v červnu. Mimochodem, Knižní Klub toho co se YA týče připravuje opravdu mnoho a já se nemohu dočkat! :)
4 sovičky
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...