Son of Neptune, recenze

Kniha: Son of Neptune/ Syn Neptuna

Autor: Rick Riordan

Série: Heroes of Olympus

Díl: Druhý

Anotaci naleznete: zde

Recenze může naspoilerovat předchozí díl, spoilerová část je vyznačená kurvízou

Ještě si pamatuju, jak jsem naříkala, že Son of Neptune vyjde za dlouho a já do té doby umřu. Díky bohům jsem neumřela a dočkala se druhého dílu ze série Heroes of Olympus, která navazuje na sérii Percyho Jacksona. The Lost Hero jsem četla v dubnu a myslela si, že do září je to neskutečně dlouhá doba. Hm… tak pokud se mi zdála doba do druhého dílu neskutečně dlouhá, nevím co mám říct na to, že kniha třetí vychází v roce 2012. Bohové dodejte mi sílu přežít!

V prvním díle The Lost Hero (recenze zde) se Percy ztratil. Nikdo nevěděl kde je a na místo hlavních hrdinů se nám dostaly nové postavy, Jason (který si nic nepamatuje), Leo a Piper. The Lost Hero se odehrává pár měsíců po bitvě v New Yorku (už je to dávno, co jsem knihu četla, takže teď si přesně nejsem jistá, jak dlouho to je) a volně navazuje na sérii Percyho Jacksona. Setkáváme s novými i starými postavami a dostává se nám do rukou nové proroctví. A na konci knihy se dozvíme, co se stalo s Percym, ztraceným hrdinou.

The Lost Hero doslova končí tak, že se dozvídáme, že Percy je pravděpodobně v táboru římských polobohů, ze kterého pochází i Jason. A o Jasonovi se v této knize vážně lidé zmiňují. Řekla bych, že Jason je takový římský Percy. Celý tábor a všechno funguje úplně jinak, než jsem si představovala. A samozřejmě, máme zde i nové hrdiny. Respektive další dva. Hazel a Franka. A jejich příběhy všechno ještě víc zamotají. Proroctví ukazuje své další hrdiny. A nechává nás napnuté, co bude dál.

Sakra lidi, přečtěte si někdo už The Lost Hero. Je to tak strašně těžké nenaspoilerovat nic. Doufám, že jste všichni přeskočili ten odstavec psaný kurvízou. Aspoň vy, kteří jste nečetli The Lost Hero (předpokládám, že všichni, co čtou tuhle recenzi). No nic. Jak jsem se cítila, když mi knížka přišla pod ruku. Představte si, že jste naprosto zamilování do nějaké série. Ona pak skončí a vy jste z toho smutní. Poté je následující díl, kde se váš oblíbený hrdina nevyskytuje, protože se ztratil. A pak se na obalu té druhé objeví věta Percy Jackson is back. Jak myslíte, že jsem reagovala?

Okamžitě jsem začala číst. Četla jsem jako divá, hltala stránku za stránkou, slovo za slovem. Miluju Ricka Riordana. Miluju jeho příběhy, zápletky, jen ty hrozně moc napínavé konce, které mě nutí málem si trhat vlasy, protože mám pocit, že nevydržím do dalšího dílu, by si mohl odpustit. Ale ne, nebylo by to ono. Během čekání jsem si o Son of Neptune udělala jistou představu. Jako vždy, nic jsem netrefila. Ale vůbec. Ale jsem za to ráda. Miluju to napínání. Prostě miluju Percyho Jacksona a Heroes of Olympus.

Noví hrdinové mi padli do oka. Nikdy mi vlastně žádní nevadili. Ani v The Lost Hero, ani tady. Oba za sebou mají svůj vlastní příběh. A všechno to neskutečně zamíchávají. A neskutečně myslím vážně velmi neskutečně. Je to tak propletené a já vůbec nemám ponětí, co je vlastně co a jak a proč, i když se některé věci vyjasnily. Samozřejmě, konec je tak neskutečně napínavý, že bych vraždila.

A málem bych zapomněla. Son of Neptune jak tak neskutečně vtipný. Skoro pořád jsem se u té knížky smála. Už si nepamatuji, jestli to tak bylo i The Lost Hero, ale tady, tady jsem se vážně nasmála. Ach jo… prostě tu knížku miluju.

Pokud váháte s přečtením téhle série, nebo i té předešlé, neváhejte a rozběhněte do knihkupectví koupit si sérii. Pro mě je to naprosto úžasná série, která mě zabíjí ročními rozestupy vydání knih. Svět by v roce 2012 vážně skončit neměl.

Co se týče třetího dílu, jediné, co je nám zatím známé je název – The Marko of Athena – což se dá přeložit jako Označení Athény. Už si odmítám dělat jakýkoliv obrázek o dalším dílu. Stejně to netipnu. Takže, rozhodně si přečtěte The Lost Hero a Son of Neptune, protože jsou snad ještě lepší, než Percy Jackson.