10/25/2011

Half-Blood, recenze

Kniha: Half-Blood
Autor: Jennifer L.Armentrout 
Série: Covenant
Díl: První
Hematoi vznikli spojením bohů a lidí a děti dvou Hemotoi čisté-krve-mají božské schopnosti. Děti Hematoi a lidí – no, ti už jich nemají tolik. Half-bloods mají jen dvě možnosti – stát se trénovaným Sentenelem, který loví a zabíjí daimons, nebo se stát služebníkem v domech pures/ čistých
Sedmnáctiletá Alexandria by radši riskovala její život v boji, než aby čistila toalety, ale může tak jak tak skončit. Na Covenantu je přeci jen pár pravidel, které musí studenti dodržovat. A Alex má problém se všemi, ale hlavně s pravidlem č.1 :
Vztah mezi Pures/Čistými a Halfs jsou zakázány. Bohužel je zamilovaná do sexy pure-blood/čistokrevného Aidena. Ale její zamilovanost do Aidena není její největší problém - to je zůstat naživu dostatečně dlouho, aby dokončila Covenant a stala se Sentinelem. Pokud zklame a neuspěje, bude se muset postavit budoucnosti, která je horší než kdyby byla mrtvá nebo služebná: být změněna na daimona a být lovena Aidenem. A to by bylo vážně na nic!



Recenze neobsahuje spoilery
 
Věřím, že už jste o téhle knize slyšeli. A jestli ne, aspoň věřím, že jste někde viděli její obálku. Pokud ne, tak jste pravděpodobně ve světě knih noví. Protože z jedna mnoha věcí, které Half-Blood nepostrádá je popularita. A proč? Protože se o ní mluví jako o druhé Vampýrské Akademii. A ptáte se jestli to je pravda ? Je!
 

Alex před třemi lety utekla s matkou pryč z Akademie. Nikdy se nedozvěděla proč. A ani se to nikdy nedozví. Aspoň ne od své matky. Protože na útěku je přepadli daimons. A její matku zabili. Alex nalezená Aidenem, se vrací na Covenant, aby dokončila studium, které před třemi lety spolu s odchodem, musela opustit. Její snem bylo stát se Sentenelem – ví, že by nemohla být služkou v něčím domě. Nechce být služkou v něčím domě! A i přes některé potíže, má šanci na to, aby se vrátila do starých kolejí, které znala a znovu se stala studentkou, musí být schopná dokázat s ostatními držet krok. Protože i když mohla být před třemi lety v boji nejlepší studentkou, tři roky udělají hodně. Avšak dostat se zpět do Covenantu, není jediné s čím by si Alex měla lámat hlavu. Ostatní před ní skrývají mnohem větší a tajemnější tajemství…



Na začátku jsem zmínila, že se jedná o podobnou knihu Vampýrské Akademie. A nemyslím tím podobnou takovým tím způsobem, kdy se jedná o podobnou kickass hrdinku (která tam je) a o podobného sexy boha (jinak se to vyjádřit snad ani nedá, který tam mimochodem také je), ale o knihu, kde jsou čtenářům Vampýrské Akademie některé scény známé.

Tak či onak, podobnost s Vampýrskou Akademií tam je. Věřím, že v aspoň v polovině z vás to teď vře, protože, jak si přeci někdo sakra může dovolit kopírovat scény, které napsala a vymyslela naše úžasná Richelle Mead? Aspoň tak jsem se cítila já, když jsem četla názory jak našich, tak zahraničních blogerek. Skoro všechny jejich názory byly stejné a ty, které ne, pravděpodobně VA ani nečetly.


A co si o tom vlastně myslím já? No, tak věřím, že všem fanouškům VA se po přečtení šestého dílu rozbilo srdce na tisíc kousků. Všichni jsme tajně plakali a doufali, že se stane zázrak a objeví se něco jako Vampýrská Akademie. A když se to objevilo, najednou nevíme co s tím. Máme být naštvaní? Máme být rádi? A stojí ta kniha aspoň za to? Na první dvě otázky si musíte odpovědět sami, je to jen a jen na vás, ale na tu třetí vám s klidem mohu odpovědět rovnou – ano, opravdu to za to stojí.


Alex byla pravá kickass hrdinka, která konala a pak až myslela. Aiden byl naprostý bůh, do kterého jsem se vážně zamilovala. Covenant bylo místo, které fascinovalo a být Sentenelem by nemuselo být vůbec špatné, pokud bych vedle sebe měla Aidena. A rozhodně jsem si oblíbila Aidenova bratra, jehož jméno mi právě naprosto vypadlo.


Mohla bych, jako mnoho jiných na goodreads, vyjmenovat postavy, které jsou v knize Half-Blood a přirovnat je k postavám z knih Richelle. Ale já to neudělám. Protože jsem sama sobě řekla, že jsem čekala na to, až se objeví něco jako Vampýrská Akademie, usilovně jsem si to přála, takže bych darované koni na zuby hledět vážně neměla. Rozhodně nemůžu dát knize plný počet, protože scény, které se objevovaly v knize, prostě podle mého musely být z Vampýrské Akademie, ale knihu jsem si prostě oblíbila. Myslím, že závisí jen a jen na vás, jestli se vám kniha bude líbit nebo ne. Já jsem si ji chtěla přečíst, chtěla jsem vidět, jestli je možné, aby bylo něco jako Vampýrská Akademie a bylo to dobré… a abraka dabra, stalo se.


Doufám, že jste mě zas nepochopili špatně, že je vše, co je v knize, je pouze a jenom z Vampýrské Akademie. To ani náhodou, momenty a scény, které jsou čistě autorčiny, jsou vážně krásné a zápletka, která nás bude provázet celou sérií, je zajímavá. Tak moc zajímavá, že se vážně moc těším na dalším díl. 





4 sovičky
Mimochodem, je nám již znám název, obálka i datum vydání druhého dílu. Název - Pure/čistokrevní, čistí, datum vydání 3.4.2012. Což je relativně brzo. A obálka? Je stejně nádherná, jako obálka Half-Blood... snad ještě hezčí (kdyby tam nebyl ten obličej! už jsem říkala, že obličeje na obálkách vážně nemusím?)
 zdroje obázků: google.com, deviantart.com

1 komentář:

  1. Obálky této série jsou jedny z nejkrásnějších. Knihy jsem sice ještě nečetla, ale kdykoliv je někde zahlédnu, úplně se rozplývám...:D

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...