RECENZE: Hunting Lila

Kniha: Hunting Lila

Autor: Sarah Alderson

Série: Lila

Díl: První

Anotace:

Kniha popisuje příběh Lily, sedmnáctileté dívky se sílou telekineze a Alexe, nejlepšího přítele jejího bratra a její dlouhodobé láska. Když se přepadení v ulicích Jižního Londýny pokazí, Lila objeví svou jedinečnou schopnost a uteče do Jižní Kalifornie, kde Alex a její bratr pracují pro tajnou organizaci s názvem The Unit a hledají muže, který zabil Lilinu matku, před pěti lety. Lila se nevědomky zaplete do lovu a záhadné vraždy.

Před pěti lety, byla Lilina matka zavražděna. Policie nikdy nepřišla na to, kým. Od té doby se jejich rodina rozdělila. Její bratr Jack zůstal ve státech u rodiny svého nejlepšího kamaráda Alexe, zatímco Lila se odstěhovala se svým otcem do Londýna. A od doby, kdy uviděla svého bratra ( a Alexe) uběhly tři roky.

Když Lilu v Londýně přepadnou, uvědomí si, že má jistou schopnost telekineze. A že jí už nikdy nechce používat. Vyděšená ze všeho, co se stalo, utíká z Londýna za bratrem, který teď pracuje pro tajnou organizaci The Unit, která mu pomáhá s naleznutím vraha jejich matky a Lila se pomalu zaplétá do toho, co se vlastně stalo a neví, komu věřit.

Hunting Lila jsem si objednala jak kvůli obalu, tak kvůli anotaci. Holka se sílou telekineze? Přímo to na mě volalo slova X-MENI V KNIŽNÍ PODOBĚ! OBJEDNEJ SI TO! OBJEDNEJ SI TO! Takže jsem poslechla ten hlásek v hlavě, který mi radil, abych si to objednala a netrpělivě čekala, kdy přijde pošťačka s balíčkem. Docela jsem se divila, že balíček přišel ještě o 3 dny dříve, než normálně chodí a tak jsem nepromarnila ani chvíli a začala číst.

Příběh téhle knihy byl jako na houpačce. Začátek byl vážně dobrý, střed mě trochu zklamal, ale konec, to byl konec s velkým K. Lila pomalu odhalovala okolnosti matčiny smrti, zjišťovala, co the Unit dělá, snažila se smířit s tím, že Alex asi někoho má, a snažila se ovládnout svou schopnost a nikdy ji nepoužít. Lila nebyla dokonalá hrdinka, bála se, uvažovala, váhala. Jako každý normální člověk. A byla neskutečně zamilovaná do Alexe.

A když říkám neskutečně, myslím tím vážně NESKUTEČNĚ. Já nevím, asi jsem tohohle už trochu přejedená, ale na perfektní kluky začínám být alergická. Což Alex více méně byl. Dobře vypadající, statečný, nejdříve se snaží poslouchat, potom konat, milý, nevím jak vy, mně to přijde skoro nereálné. Možná je to jen chvilkové rozpoložení krátce po dočtení knihy, ale tohle mi docela lezlo na nervy, dokonalý Alex. Ale momenty mezi ním a Lilou byly hezké a občas pěkně HOT. A jo, měla jsem ho ráda, jen mi chvílemi prostě přišel… no, dokonalý.

A pak je tu ta podobnost s X-Meny Můj příběh s X-Meny není moc dlouhý, totálně jsem ji propadla až tohle léto, kdy jsem jen náhodou v televizi chytla X-Men Origins: Wolverine a po tomto filmu jsem si musela pustit prostě všechny X-Men filmy. A hrozně jsem se do nich zamilovala. Takže knížka s podobností X-Men vlastností ? Pro mě naprostý trhák. A bylo to asi i to, co se mi na tomhle líbilo nejvíce. Myslím, že v budoucnu se dočkáme dalších knih, které budou používat tuto zápletku, neboť už teď mám na hledáčku další knihu, která je údajně něco mezi Hunger Games a X-Meny ( kniha se jmenuje Shatter me, já jsem ji objevila díky Syki, překlad anotace naleznete zde)

Abych to shrnula, knížka byla vážně dobrá, na plný počet ale nemá. Kdybych dala plný počet soviček, nebylo by to upřímné, proto dávám 4 a ½ . Lila nebyla dokonalá, což se mi líbilo, líbila se mi i jistá podobnost s X-Meny, líbilo se mi to vcelku celé, ale něco málo tomu chybělo.

Hodnocení:
4 a půl sovičky