9/16/2011

RC RECENZE: Poslední z Bohů – Rick Riordan

 


Kniha: Poslední z Bohů

Autor: Rick Riordan

Série: Percy Jackson

Díl: Pátý / Poslední, ze série Percy Jackson

Anotace:

Jmenuji se Percy Jackson…
Blíží se mé šestnácté narozeniny. V táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas.


Proroctví
Percymu už bude zanedlouho šestnáct. Velký okamžik se blíží. Celé čtyři roky se schylovaly k tomuto létu, k tomu jednomu okamžiku. Percyho čeká velké rozhodnutí, díky kterému může padnout Olymp. Ale nejdříve, si musí vyslechnout to velké proroctví, které mu všichni tak dlouho připomínali, ale nikdo mu neřekl jak zní. Po té, co si vyslechne Percy proroctví, začíná příprava na válku. Už tak je polobohů málo, ale navíc je v táboře polokrevných špeh, který Krona informuje o všem, co Polokrevní připravují. Nejistota v táboře se stupňuje. Táborníci se začínají hádat mezi sebou. Titáni nabírají na síle. Kronos má vlastní armádu ukřivděných polobohů. A Olymp zůstává bez ochrany. A je jen na polobozích, jestli ho uchrání. Jestli se vyrovnají se ztrátami, které je čekají. A jestli Percy bude bojovat nejen s příšerami, ale i s vlastním osudem.



Bitva
Poslední kniha ze série Percyho Jacksona, nám popisuje průběh bitvy o záchranu Olympu. Tedy, z převážné části. Percy totiž musí nejen bojovat, ale i porozumět nepříteli. A k tomu je nejlepší, porozumět nepřítelově minulosti. Nesetkáváme se tedy jen s bitvou, ale i s odkrýváním Lukovi minulosti, odhalováním a vyjasňováním jednotlivých části proroctví, porozumění některým bohům, a setkáme se i s posledním Olympanem, posledním z Bohů.


Percy
Percy Jackson se pro mě stal jednou z nejoblíbenějších sérií. Je škoda, že jsem ji nechytla ve věku přesně 11 let, kdy Percy objevil kdo vlastně je, proč trpí dyslexií a hyperaktivitou a proč se jeho učitelka matiky proměnila v nestvůru. Myslím, že když jsem přečetla první Percy knížku, bylo mi 12 let, sice jen o rok, ale první knížka se mi četla hůře pravděpodobně i kvůli tomu, že jsem viděla film. Ale s každým dalším dílem to bylo lepší a lepší, a já sérii propadala čím dál víc. Percy a jeho příběh je vážně dobrý a já se neskutečně těšila, na poslední díl.


Rick a jeho psaní
Miluju psaní Ricka Riordana. Jak v jazyce anglickém, tak i českém. Píše vtipně a já se nad knihou neskutečně uculovala. Jeho akční momenty jsou skvělé, čtenáře dokáže neskutečně navnadit, člověk vůbec nemá tendenci knihu odložit, jen by chtěl číst dál a dál, bez přestávky. Myslím to vážně, Rick vás napíná do poslední chvíle a pak vás neskutečně překvapí. Ano, i když vám dává různé nápovědy a vy si uděláte nějaký obrázek, většinou to dopadne úplně jinak a vy zůstanete s pusou otevřenou dokořán. Už jsem říkala, že miluju Ricka Riordana?


Polobohové
Opět se tu setkáme s trojicí našich oblíbených hrdinů, Percym, Annabeth a Groverem. A nechybí zde ani Clarisse nebo Thalia. Setkáme se zde se všemi, které jsme měli rádi a no… se všemi, kteří přežili. Ale nečekejte jen ty dobré postavy, setkáme se zde i třeba s Minotaurem (věřím, že nám všem chyběl) a poznáme i nové postavy, z řecké mytologie.
 

A jaké mám pocity?
Už jsem vám říkala, že chci být Polobůh? Jestli ne, říkám vám to teď. Na Percyho jsem se vážně moc moc těšila a když jsem knihu dočetla zbylo ve mně takové malé prázdno a věta:,, To už to všechno vážně končí?" Můj milovaný Percy končí? Taky se toho bojíte? Tak si počkejte na překvapení na konci ;). Zpět ale k pocitům. Byla jsem nadšená, byla jsem smutná, byla jsem vyděšená, byla jsem nedočkavá, byla jsem šťastná, že tuhle knížku držím v rukou, a pokaždé, když jsem ji odložila, jsem řekla, že tahle knížka je vážně super, a Rick válí. Miluji to, jak zbytečně neprotahuje momenty, nenutí vás přeskakovat odstavce, protože se koušete nudou. Tady vás Rick naopak donutí občas přečíst odstavec dvakrát, to jen pro jistotu,jestli jste to všechno pobrali. Celá tahle série má krásné, grandiózní a výborné zakončení, které si zaslouží a které nechá čtenáře plné pocitů.


Slovo závěrem
Percy, miluju tě! Já jen, jestli to víš. Percy Jackson je vážně dobrá dětská série, řekla bych, že je to tak trochu Harry Potter v kabátě Antiky. Postupně sledujete, jak Percy roste, jak se vyvíjí, jak dělá chyby a postupně si ho zamilujete (aspoň tak se to stalo u mě). Už předem říkám, že starší čtenáři (15+) tuhle knihu a celkově, tuhle sérii musí brát trochu s nadhledem, už jenom z toho důvodu, že to není šálek kávy určený přesně pro ně, nýbrž pro mladší děti. Ale myslím, že si ho i starší čtenáři zamilují, obzvlášť ti, kteří milují a mají slabost pro Antiku. No a jestli jste dítě, které má rádo Antiku, nebo rodič, který uvažuje o koupi téhle knihy pro své dítě, rozhodně neprohloupíte. Protože Percy dělá i spousty omylů, ze kterých plyne spousty ponaučení, nejen pro něj, ale i pro děti. 

*Překvapení*
Takže… pokud jste fanoušek Percyho a máte ho rádi, poděkujte, že máme Fragment. Ano, nejdříve poděkujte, že máme Fragment. Poděkovali jste? Dobře. Protože věřte tomu, nebo ne, Percy má pokračování, další sérii, která už tedy není jenom o něm, ale o dalších polobozích. Tato série se jmenuje v originále Heroes of Olympus (Hrdinové Olympu) a pojednává již o starších hrdinech. První kniha, s názvem The Lost Hero, navazuje na poslední díl Percyho Jacksona a ke kvalitě tohoto dílu – na goodreads.com byl tento díl ohodnocen 19 215krát a drží si skoro neuvěřitelný průměr, 4.42 z 5. Druhý díl, s názvem The Son of Neptune ( Syn Neptuna) vychází v anglickém jazyce, již za chvíli. A co se týče jazyku českého? No, teď se dostáváme k tomu, proč jsme měli všichni fanoušci Percyho poděkovat Fragmentu. Chystá se totiž první díl vydat na jaře roku 2012. Není to super? Navíc se chystá vydat i další Rickovu sérii, tentokrát zaměřenou na bohy Egypta, Kane Chronicles. První díl také na jaře 2012, druhý díl pak na podzim 2012. Ani nevíte, jak jsem byla nadšená, když jsem se to dozvěděla.


  Hodnocení:


Velmi bych chtěla poděkovar Fragmentu, za poskytnutí recenzního výtisku. Patří vám mé velké dík. Knihu si můžete zakoupit zde.


 

Na oficiálních českých stránkách Percy Jacksona (naleznete zde), najdete i ukázku z posledního dílu a 
celkově nejnovější informace.



Zdroje obrázků: oficiální české stránky série Percy Jackson, google.com

2 komentáře:

  1. Posledního boha jsem hltala jedním dechem,je to naprosto úžasné....bylo mi hrozně líto že vše končí,ale moc se těším na serii Kroniky a také tak "volné" pokračování Percy,obzvláště potom co jsem si přečetla vaši recenzi!!!! Jsme do toho s kamarádkou zažrané :D

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní: Jak to přesně píšeš, knihu jsem hltala jedním dechem a bylo mi velmi líto, že to vše končí... A myslím, že "zažrané" do toho nejste sami ;)

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...