7/11/2011

RECENZE: Trápení (Sukuba 1) – Richelle Mead

Kniha: Trápení (Sukuba 1)

Autor: Richelle Mead

Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností?
Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena!
Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem…
Sukuba žijící v Seattlu, vlastnící jméno Georgina a pracující v knihkupectví je velkým fanouškem Setha Mortensena. Miluje jeho knihy a nemůže se dočkat, až ho konečně pozná. Jeho psaní je úžasné, vtipné, a tak je pro Georginu trochu zklamání, že ve skutečnosti je Seth trochu tichý a uzavřený. Navíc Georginou otřásne vražda jednoho upíra, se kterým se daný večer viděla. A navíc, se s ním nepohodla. Aby ne, byl to blb, ale stejně. A tyhle incidenty se opakují. Vraždy a napadení. A to by to nebyla Georgina, aby poslechla svého šéfa a nepletla se do toho.

Seattle je prosycen nadpřirozenými bytostmi, které jsou rozděleny na vyšší a nižší démony. Vyšší démoni jsou šéfové těch nižších. Georgina je sukuba, to znamená, že z mužů čerpá život. A nesnáší to. Nenávidí ničit hodné muže a proto svou práci také pořádně fláká. Kdyby měla jiného šéfa, bylo by to asi problém. Ale díky tomu, že má takového šéfa(vyššího démona), jakého má, je to docela v pohodě. Georgina pracuje v knihkupectví, kde má trochu "nesnesitelného" šéfa (člověk).

Odmítá jakékoliv vztahy, protože jako Sukuba bude žít věčně a navíc, by tomu koho by milovala, ublížila. Jo a taky má Georgina kočku, což se mi moc líbilo. Já miluju kočky.

První, co jsem si řekla. Fajn, tohle není pro mladé. Nevím, jaké omezení bych tomu měla dát. Doufám, že vám bude stačit doporučení, že kniha je spíše pro dospělé, než pro mladistvé. Děti pod 15 let – myslím, že když počkáte bude to lepší. Tak a teď k příběhu. Musím říct, že po čtení VA, mne tahle knihu nějak… ne zklamala, to je špatně vyjádřené, kniha se mi vážně líbila, ale nepřišla mi prostě tak dobrá. První díl si mne zas tak nezískal. Nebo spíše vztah Georginy a Setha, mi přišel krásný, ale nezamilovala jsem si ho tolik, jako Rose a Dimitrije. Také, možná je to tím, že jsem přečetla od Richelle 6 knih, jsem tak nějak tušila, kdo to bude. Ale asi až tak od poloviny, první jsem vůbec netušila. Georginu jsem si oblíbila, stejně tak Setha, ale prostě… není to VA. Kdybych měla smýšlet v hvězdičkách (nebo sovičkách) jasné 4 sovičky. Moc jsem si knihu užila, dobře se četla, ale VA se nevyrovná. Doufám, že jsem vás neodradila, protože tahle knížka je super, ale ne tak super. Podle hodnocení na goodreads je kvalita stoupající tzn. Že 1 díl má hodnocení 4.06 a poslední 4.50. Myslím, že Richelle to ještě pořádne vytáhne a mně nezbude nic jiného, než zírat s otevřenou pusou, rvát si vlasy a budu plná nedočkavosti na další díl.

A mále jsem zapomněla. Georgiin příběh je spjat s minulostí a střípky z její minulosti jsem si vážně oblíbila. Takže se v knize najdou i ti, kdo mají rádi příběhy s historií.

Co se týče série, příběh Georginy má 6 dílů, plus jeden mezi díl (2.5). Druhý díl v ČR vyjde v říjnu 2011 a dokonce má i svůj obal. Což je vážně brzo, když uvážíme, že první díl Sukuby vyšel v červnu 2011.

Souvisí:
Recenze 6.dílu Vampýrské Akademie – Richelle Mead

Zdroje anotace - goodreads