RC review: Ztracený svět v Podzemí

Autoři: Roderick Gordon a Brian Williams
Nakladatelství: Fragment
Provedení: Vázaná
Počet stran:  344
Díl: První
Anotace:

Vydejte se na dobrodružnou cestu do tajemného PODZEMÍ. Čtrnáctiletý Will žije se svou rodinou v Londýně a spolu s otcem sdílí vášeň pro archeologické výkopy a pátrání po zmizelém světě pod zemí. Když Willův otec při objevování podzemních chodeb náhle zmizí, rozhodne se ho Will se svým kamarádem Chesterem najít. Ve sklepě jejich rodinného domu objeví tajnou chodbu a brzy se ocitnou hluboko pod zemí, kde se skrývá temné a děsivé tajemství. Tam, kde by to nikdo nečekal, existuje utajený svět, kde žijí lidé pod krutou nadvládou. Will s Chesterem jsou zatčeni a uvězněni a čeká je vyhoštění do Hlubin, odkud se ještě nikdo nikdy nevrátil. Podaří se jim uniknout zpět na Povrch? Jaká další tajemství se skrývají v PODZEMÍ? Nenechte si ujít světový bestseller, který zná již celý svět!

Na povrchu

Will a jeho otec sdílí neskutečnou vášeň pro vykopávky. Loni dokonce objevili římskou vilu, mohli být slavní, ale poté tam nakráčel jeden profesůrek a všechno jim ukradl. Od té doby se pan Burrows s nikým jiným než s Willem o své nálezy nepodělil. Otec Willa naučil všemu co umí a Will ho věrně doprovázel na výpravách. Syn doktora Burrowse nikdy neměl lehký život, všichni se mu smáli za to, jak je bílý a hned se spálí na sluníčku. Proto ani on své vykopávky neukazoval nikomu jinému než svému otci, svému jedinému kamarádovi. Tedy, až donedávna.

Will se konečně rozhodl ukázat někomu, čím žije.  Předvedl své nálezy a svůj svět Chesterovi, trochu přitloustlému klukovi, který to mezi dětmi neměl zrovna také moc lehké a dohromady je svedlo tak nějak to, že se s nimi nikdo nebavil. Oba ve skrytu duše obdivovali toho druhého za to, jak se dokázal vypořádat s otravnými spolužáky.

Pan Burrows pracuje v místním muzeu, které tak trochu chátrá a skoro nikdo do něj nechodí. Lidé tam darují většinou věci na vyhození. Jednou však za panem Burrowsem přijde jistý pan Oskar s nečekanou věcí, kterou pan Burrows nikdy neviděl a ani mu nedává smysl, jak funguje, neboť odporuje fyzikálním zákonům. Navíc si poté už po několikáté všimne, podivných lidí, kteří chodí po městě a páchnou zatuchlinou.

A najednou zmizí. A Will se ho i s Chesterem vydá hledat.

V podzemí
Musím uznat, že svět v podzemí je popsán vážně dobře. Spousta věcí by pro vás mohla být těžko představitelná, ale autorům se podařilo vše krásně a opravdu dobře popsat a vykreslit, takže jsem s ničím neměla problém. Autorům se podařilo vytvořit úžasný nový svět, ve kterém dává tak nějak vše smysl. Všechny věci jsou zařízeny a přizpůsobeny pro neskutečný svět v Podzemí. A celý tento svět je spjat s historií a vše je promyšleno, což mě dostalo. Část v Podzemí mě bavila, mnohem více než část první. Tou jsem se prokousávala mnohem pomaleji. Ano, kniha má pomalejší rozjezd, za to další část stojí za to.

A i když mě svět v podzemí bavil víc, také mi víc naháněl strach.

Soužití Willa a Chestera
Co se týče postav, sympatizovala jsem spíše s Chesterem, než s Willem. I když chápu, některé činy, které Will udělal, snížilo mi to o něm trochu mínění, za to u Chestera se prokázal docela odvážný charakter, který je obdivuhodný( když si uvědomíme, že mu je 14 let). Já být na jeho místě, jsem zkroucená strachy.

Co se týče ostatních postav, některé mě zklamaly, některé si u mě povýšily mínění. Nejvíce mě co se týče vztahů fascinovala Willova rodina. Jak sami autoři píší, každý znal svou úlohu a plnil ji, i když nemohli být odlišnější, fungovali jako skládačka. A když jeden článek vypadne, vše se rozpadne. Upřímně si nedokážu představit žít v takovém prostředí, v jakém žil Will. Obdivuji ho, že v tom žil tak dlouho.

Pocity
Z knihy jsou tak nějak… smíšené. Čekala jsem trochu něco jiného, na druhou stranu mi nevadilo, že se kniha odehrávala jinak. Chvílemi jsem se vážně i docela bála o osudy našich hrdinů a nad jistým zacházením se mi skoro zvedal žaludek. Musím uznat, že jen některé knihy ve mně dokážou takovéhle pocity vyvolat. První částí jsem se prokousávala docela pomalu, ale po té části, kdy se dostali do podzemí, to začalo mít grády. Prostě mi přišlo, že tak neuvěřitelně podstatné věci v té první části nebyly jako v té druhé.

Autoři

roderick gordon a Brian Williams
Roderick Gordon a Brian Williams jsou jména, která zná již celý svět. Ale v létě 2007 tomu tak ještě nebylo. Na sklonku roku 2003 se Gordonovi při kopání na zahradě jeho starého venkovského domu zrodila v hlavě myšlenka na knihu o mladém nadšenci do archeologie, který objeví život v podzemí...
Jeho soused ho totiž upozornil na fakt, že pod domem by se mohl nacházet tunel, který spojuje jeho dům s městským kostelem. Nápad na knihu byl na světě a s podporou manželky a nápady kamaráda Williamse vzniknul příběh o čtrnáctiletém Willovi z Londýna..

Hodnocení

Po dočtení jsem si řekla jen: ,,Pane bože!" konec knihy mě vážně dostal.  jsem vážně netušila co  od knihy čekat, obrázek, který jsem si v hlavě udělala byl jako vždy špatně a mně to zrovna tady nevadilo. Roderick s Brianem vytvořil úžasný svět, který byl skvěle popsaný a zápletka mne bavila. I když kniha měla pomalejší začátek, druhá polovina knihy stála za to a chvílemi mi běhal i mráz po zádech, což se mnoho knihám nepovedlo. Postavy byly mnohdy složité a kniha byla plná zvratů, které mě překvapily a já si říkala, že mě to nenapadlo dřív, že tohle je kruté a přemýšlela jsem o příběhu, i když jsem knihu už nečetla. Poslední věc, kterou bych chtěla zmínit je, že kniha je podle mne spíše určená klukům, než dívkám, ale pokud máte rádi dobrodružství, kniha si vás získá.

Čtyři sovičky

Tímto bych také chtěla poděkovat Fragmentu za poskytnutí knihy k zrecenzování, patří vám mé velké dík.

Knihu si můžete objednat zde