7/23/2011

Harry Potter a princ dvojí krve


Kniha:Harry Potter a princ dvojí krve
Autor: J.K.Rowlingová
Anotace: Zlo je záludné a skrývá se, jak nejdéle to jde. Teď se však dere k moci a má silné spojence: krutost a strach. Přežijí Bradavice a kouzelnické společenství? Čtěte nová dobrodružství a poznejte radosti i smutky Harryho a jeho věrných přátel a ochránců!

 

O prázdninách navštíví Harryho Brumbál a spolu s ním jde přemlouvat Horacia Křiklana, aby se vrátil do Bradavic jako profesor. On povolí při myšlence, že by mohl Harryho přidat do sbírky.Zbytek léta strávil Harry u Weasleyových kde se po roce a něco znovu setkává s Fleur, která si chce vzít Billa, staršího bratra Rona . Ginny i paní Weasleyová jí má plné zuby a při některých scénách jsem se opravdu hodně nasmála.

Také hrají on, Ron, Hermiona a Ginny hrají famfrpál.

Jednou když jedou na Příčnou ulici všimnou si Draca Malfoye jak se vydává směrem k Obrtlé ulici. Harry, Ron a Hermiona ho sledují a nacházejí ho u Borgina a Burkese, kde se na něčem domlouvá. Jediné co ví je, že by vypadla divně kdyby to táhnul po ulici a aby to nikomu neprodával.


 

Při cestě do Bradavic je Harry, Neville a Ginny pozváni do Křikova klubu. Tam je i chlapec ze zmijozelu Zabini. Toho následuje do jeho kupé kde sedí s Malfoyem. Ten se vychloubá tím, že bude pracovat pro pána zla, ale nic víc neprozrazuje. Nakonec si Malfoy Harryho všimne, použije kouzlo petrificus totalus a k tomu všemu mu dupne na nos a tím mu ho zlomí. Na zemi ho najde Tonksová (ne Lenka jako ve filmu), která mu nos napraví a dopraví ho k hradu. Tam ho převezme Snape a srazí Nebelvíru 70 bodů ještě dřív (jak sám řekne) než stačí dojíst pudink.


 

Harry má také s Brumbálem tajná sezení, o kterých může říct jenom Ronovi a Hermioně. Na těchto sezeních ho Brumbál zavede do minulosti Toma Raddla. Tohle všechno mu má pomoct, aby později mohl najít a zničit viteály. Viteály jsou části Voldemortovi duše. Je jich přesně sedm. Deník a prsten jsou zničeny. Zbývá jich pět a ty by mohli být kdekoliv ve světě...To ale nepřeskakuji části příběhu...


 

Harry se stane kapitánem famfrpálového mužstva jehož členem se stane i Ron a Ginny. Když mají před zápasem, Harry předstírá, že mu do pití dává lektvar štěstí, z čehož vyplývá že se Ron cítí šťastně a ten zápas vyhrají, to ale rozjede nové události. Ron se díky vítězství dá dohromady s Levandulí a pořád se líbají.

 
K těm vztahům...Ron opravdu těžce nese chození Ginny s Deanem Thomasem a když je uvidí se líbat v prázdné chodbě, okamžitě se spolu pohádají. Ginny Ronovi vmete do tváře, že se líbal leda tak s Papušíkem nebo má snad dokonce schovanou fotku tetičky Muriel, které tajně dává pusu na dobrou noc. Celá ta hádka v Harrym rozjede něco jako žárlivost a to je vlastně poprvé kdy si Ginny představí jako něco jiného než sestru svého nejlepšího kamaráda. U ostatních kluků vám přijde otravné když žárlí, ale u Harryho...Chození Harryho s Ginny se také dočkáme což je také jedna z mých oblíbených částí hlavně tahle:
,,Člověk by řekl že si najdou pro své drby a tlachání nějaké lepší téma,"poznamenala Ginny, která se usadila ve společenské místnosti na podlaze, opírala se Harrym o nohy a četla si v Denním věštci. ,,Tři útoky mozkomorů v jediném týdnu a Romilda Vaneová je zvědavá akorát na to, jestli máš na prsou vytetovaného hipogryfa."
Ron s Hermionou vyprskli smíchy, Harry je ale ignoroval.
,,Cos jí řekla?"
,,Nakukala jsem jí, že tam máš maďarského trnoocasého draka,"odpověděla Ginny a lenivě otočila stránku novin. ,,To je více frajerské."
,,Díky,"ušklíbl se Harry. ,,A cos jí řekla, že má za tetování Ron?"
,,Trpaslenku, neřekla jsem ale, kde ji má."

 
...doufám, že jste se zasmáli stejně jako já když jsem to četla.

 
Takže dostáváme se do finále knihy. Brumbál si jednoho večera nechá zavolat Harryho do ředitelny, aby mu řekl, že nejspíše našel jeden viteál. Vydají se tam a aby se k viteálu dostali, je Brumbál nucen vypít obrovské množství lektvaru, který ho ohromě oslabí. Když se vrací do Prasinek, aby se následně dostali do hradu, uvidí nad astronomickou věží znamení zla. Okamžitě tam jdou. Brumbál Harryho donutí, aby přes sebe přehodil neviditelný plášť a použije na něj kouzlo, aby se nemohl pohnout. Potom se tam objeví Malfoy a sebere Brumbálovi hůlku, Brumbál (musím vás upozornit, že teď brečim a zároveň se směju, protože poslouchám jednu z vtipných částí HP6) Dracovi nabízí, že Fénixův řád zaručí jeho rodině ochranu a on už sklání hůlku, když se tam přižene Snape a Brumbála zabije. Musí ho zabít proto (pravý důvod viz. HP7- recenze), že slíbil mámě Draca, jestli-že Draco selže, Snape Brumbála dodělá. Na hrad vnikne několik smrtijedů, kteří se tam dostanou pomocí skříně, která je jako průchod, pokud její dvojče funguje a právě to je to co se Malfoy snažil celý rok opravit. Následuje bitva, při které dojde zranění Billa Šedohřbetem. Má ale štěstí a vlkodlak se z něho nestane. Paní Weasleyová si myslí, že teď si ho Fleur nebude chtít vzít, ale ta ji překvapí tím, že ho opravdu miluje a vezme si ho ať to stojí co to stojí. ..vidíte tohle je láska.

 
Následuje pohřeb Brumbála, který pro mě byl těžko snesitelný a byla jsem zaskočená, že ho nedali do filmu. Můj kamarád to konstatoval tím : ,,Nebrečel jsem při jeho smrti, protože jsem si to nechával na pohřeb. Když, ale nepřišel nebrečel jsem vůbec." Já a jeho sestra jsme dopadly naprosto opačně...
...Na pohřbu Harry se musí rozejít s Ginny. Je to pro její dobro, protože kdyby se k Voldemortovi doneslo, že Harry Ginny miluje, určitě by ji našel a mučil by ji aby se dozvěděl kde je Harry, kdyby ho nenašel další rok ve škole. Ona mu na to řekne: ,,A co když mi je to jedno?" a na to jí odpoví větu, kterou by každá holka od kluka chtěla slyšet: ,,Mně to není jedno,"....samozřejmě u tohohle jsem hodně brečela...

 
...Tahle kniha je další ze série temných i když je hodně prosvětlena vtipy, které mě dokáží rozesmát. Ale jak jsem už mnohokrát zmiňovala, při této knize jsem opravdu hodně brečela. Pamatuju si když jsem na HP6 šla potřetí, tentokrát s kámoškou a bratrancem. Obě dvě jsme vyšly s červenýma očima a když se nás bratranec zeptal kvůli čemu jsme tak brečely, hodily jsme po něm popcorn...Opravdu moc se mi líbila kniha i film.Byla jsem ráda, že se Tonksová a Lupin dají dohromady a ano pobrečela jsem si, ale to už nejspíš Harrymu Potterovi patří.Dávám 5 soviček a Moc děkuji, že jste si přečetli těchto 1097 slov.

takže ten nádherný obrázek s Harrym a Ginny můžete najít zde říkejte si co chcete, ale ta holka má talent

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...