6/06/2011

RECENZE: Studentská výměna (Glee 2)-Sophia Lowellová

Kniha:Studentská výměna (Glee 2)
Autor:Sophia Lowellová
Anotace:
Dovedete si představit Rachel Berryovou v baretu? Na McKinleyovu střední se v rámci multikulturního týdne chystá návštěva francouzského Glee klubu – ó la la! Kurt díky tomu získá sebevědomí, Finn se zblázní do nové holky a Puck si uvědomí, že se spousta věcí může ztratit v překladu.

V téhle druhé knize pro opravdové Gleeky vás čeká ještě více šplouchů, více show a mnohem více Sue Sylvestrové… Tak si ji nenechte ujít!

Druhý díl Glee už není prequel. Sice jsem neviděla všechny díly, ale co jsem tak od kamarádek pochytila, tento díl bude vložen někde do druhé poloviny první série.

V roce 1994 byl na škole výměnný pobyt. Přijeli Francouzi a studenti je provázeli po škole a seznamovali je s jejich kulturou. Tehdy pan Schu potkal Philippa, francouzského studenta s nadáním pro hudbu. Bohužel, tehdy ve Francii něco takového jako Glee klub neměli, nebo aspoň ne na škole kam Philipp chodil. A tehdy se stali z Philippa a pana Schu dobří přátelé. Pár let uběhlo a pan Schu a Philipp se znovu zkontaktovali. Philipp, stejně jako pan Schu, vede pěvecký sbor v Lyonu a tak by nebylo špatné, kdyby se znovu tato výměna uskutečnila.

Každý rok se koná multikulturní festival, každý rok na jiné škole. Tentokrát budou všechna vystoupení na McKinleyho střední. A právě tam má vystoupit Glee klub a sbor těch Francouzů.

Víte, nečetla jsem první knihu, nebo tak jsem přečetla prvních dvacet stránek a pak jsem ji odložila, neboť mi přišly další knížky, na které jsem se hrozně moc těšila a tak jsem tak nějak odložila prequel Glee do knihovničky a stále čeká na přečtení. A rozhodně si ho přečtu. A teď k proč jsem chtěla srovnání. Nevím, jak to tedy bylo v prvním díle, ale oproti seriálu se mi to postavy zdají mnohem horší. Jako že jsou… prostě horší. Víte, že třeba Santana. Jo jasně je mrcha, ale až taková jako mi přišla v knížce, mi v seriálu nepřijde. Ale to je asi vážně tím, že jsem neviděla všechno a možná se mi to jen tak zdá. Já vím, já vím, měla bych se stydět. Ale i když jsem viděla jen některé díly, stal se ze mě pravý Glee fanoušek a knížku jsem si náramně užila.

Jsem zarytý fanoušek dvojice Finn+Rachel, takže mě určitě pochopíte, že mě mrzelo, že v knížce nebyli moc spolu. Ale nenechte se tím odradit, myslím, že pokud se vám líbil první díl, bude se vám líbit i díl druhý. Ale to jen tak odhaduji. Co můžu z těch dvaceti stran, které jsem přečetla usoudit je, že styl psaní je stejný. Pro mě to tedy znamená, že styl psaní je stejně poutavý. A knížka se čte lehce a má znovu ten super lesklý obal. Asi říkáte, že jsem střelená (já si to o mé druhé poloviňe tak trochu taky myslela, když mi říkala, jak se to krásně leskne), ale zkuste si to. Ono se to vážně tak hezky leskne. I na tom hřbetu :D

Na Glee stejně nejvíc miluju to, jak zpívají, takže to je prostě něco, co kniha nemůže vystihnout. Možná kdyby to někdo namluvil audio a do toho by dali ty písničky. Ale to se asi nestane. I když za to ta knížka nemůže, prostě to není to úplné. Ale rozhodně jsem si to užila a těším se na další díl. Hodně se těším na další díl. A taky na další sérii a držím jim palce ať vyhrají a konečně nebudou ty nuly, protože můžou být všechno ostatní jen ne tohle. A taky doufám, že spolu nakonec Rachel a Finn skončí, jinak bych toho, kdo by za to byl zodpovědný(za to, že by nebyli spolu) vlastnoručně zabila.

Krátká recenze:

Pokud jste nečetli první díl vůbec nebo aspoň ne celý (já jsem přečetla prvních dvacet stránek a pak se to všechno začalo kupit a tak jsem si řekla, že ji přečtu až budu mít volněji, první knihu četla druhá polovička) rozhodně to nevadí. Postavy mi přišli trochu krutější, než v seriálu, ale ani tam jsem neviděla všechny díly, takže opět je to ne 100% názor. Jako zarytý fanoušek Finna a Rachel jsem byla trochu smutná, že tam jejich momentů moc nebylo, ale rozhodně tuto knihu nezatracujte. Bylo to hezké lehké počteníčko o mých milovaných hrdinech z Glee a já si to rozhodně užila. Jinak, tato kniha již není prequel, podle toho co jsem všechno stačila pochytit od kamarádek z vyprávění, je to podle mě někdy v průběhu druhé poloviny první série, ale stále můj odhad. A bohužel, za to ta knížka vážně nemůže, tam nejsou ty písničky. Já vím, že to nejde nějak zařídit, ale stejně, trochu mi to tam chybělo, přeci jenom to dělá Glee Glee. Ale tohle rozhodně nemůže nějak ovlivňovat moje hodnocení. Pro ty, kdo si zamiloval lesklý obal prvního dílu, mám dobrou zprávu, ten červený se leskne stejně hezky.
Hodnocení:

a půl

A dneska nekončím hodnocením, chci se zeptat všech kdo sledují Glee, kdo je vaše nejoblíbenější postava a jaká je vaše nejoblíbenější písnička. Já se právě totálně ujíždím na téhle písničce: