Recenze: All the Bright Places

Kniha: All the bright places

Autor: Jennifer Niven

Anotace (přeloženo z goodreads.com)
Theodore Finch je fascinován smrtí a neustále přemýšlí nad tím, jak by se mohl zabít. Ale pokaždé něco dobrého, je jedno jak malého, ho zastaví.
Violet Markey žije pro budoucnost, počítá dny do maturity, kdy bude moci uprchnout z města v Indianě a jejímu bolestnému smutku ze nedávné smrti její sestry.

Když se Finch a Violet setkají na kraji zvonice ve škole, je nejasné, kdo zachránil koho. A když se spojí kvůli projektu do školy, aby nalezli přírodní zázraky jejich státu, oba - Finch i Violet - objeví něco mnohem důležitějšího. Jenom s Violet dokáže Finch být sám sebou - divný, vtipný, naplno žijící kluk, který přeci jen není blázen. A jenom s Finchem může zapomenout počítat dny a začít je žít. Ale jak Violetin svět roste, Finchův se začíná změnšovat.

Kniha, kterou jsem si koupila minulé léto na dovolené s tím, že si ji budu číst na pláži. Že si ji budu šetřit (aby mi vydržela alespoň na dva dny, když se zadaří i na tři). Skončilo to tak, že jsem ji přečetla za jeden den, a pak o ní minimálně ty další dva dny přemýšlela.

Ano, na první pohled se jedná o romanci pro mladé lidi (Young Adult). Splňuje všechna kritéria - nabízí romanci, mladé hrdiny... ale já jsem na těchto stránkách našla něco mnohem víc. Už dlouho se mi nestalo, že by se mě kniha dotkla až úplně u srdce. Jasně, je to tím, co si vybírám ke čtení (oddechová červená knihovna, nestydím se), ale tu a tam zabrousím i k těm, které se zabývají i něčím trochu víc. Bohužel, ne vždy se autorům podaří s jemností, ale přesto reálností, napsat příběh, který se k problematickému tématu vyjádří s respektem a zanechá ve vás tu neodbytnou myšlenku, ten intenzivní pocit.

V All the bright places  jsem tohle všechno našla. Donutila mě k zamyšlení. Pobavila mě se slzami v očích a připomněla mi, že ne všechny nemoci jsou vidět. Rozhodně vám mohu tuhle knihu doporučit. Musím říct, že má hlavou plnou slov a pocitů, které se mi ale poměrně těžko dávají dohromady, když píšu tuhle recenzi až s odstupem času. Určitě si přečtěte po skončení příběhu, proč se autorka rozhodla tuhle knihu napsat. Jedná se o podobně silný příběh, důvod. Myslím, že tahle kniha může některým pomoci, ať už pokud pomoc sami potřebují, nebo by ji někomu měli poskytnout. Není to jen tak obyčejná YA kniha o prvních láskách a problémech na střední škole. Mohu vám slíbit, že v ní najdete mnohem víc.