6/06/2014

Minirecenze: Looking For Alaska


Název: Looking For Alaska
Autor: John Green
Série: -
Díl: -
Mé hodnocení: 5 z 5 soviček
Průměrné hodnocení na goodreads.com: 4,23 při 319,544 hodnoceních
Jazyk: Angličtina
Klady: Podle mě to je hodně až filosofická kniha a právě to se mi na ní hodně líbilo. U Aljašky je ale hodně důležitý věk, kdy to čtete, podle mě ideální je od 15-ti, možná o trochu dřív, ale vám, že třeba ve dvanácti bych to rozhodně nepochopila a nelíbilo by se mi to tak, jako o tři roky později.
Zápory: Jsem jediná, kdo si myslel, že se v druhé půlce objeví? (kdo četl, tak nejspíš ví, o kom tu píšu)
Dojem: 
První jsem z toho byla taková rozpačitá, ale našla jsem si k ní cestu a mám jí ráda.
Děj: Zkrátka je to o životě na internátě, který se ani trochu nepodobá Bradavicím :), ale je to dobře vystižené chování mladých.
Postavy: Nejlepší není ani Pudge, ani Alaska (tu jsem upřímně moc ráda neměla), ale Takumi, protože on je the mother******g fox :).
Žánr: YA contemporary
Originalita: Já nevím, asi ne, ale každá kniha je sama o sobě aspoň trocu výjimečná a to Looking for Alaska je.
Doporučuji: Nebudu vám lhát, je to náročná kniha, ale stojí zato, už jenom kvůli zamyšlení e nad sebou.
Stojí za pozornost díky: Je to od Johna, víc dodávat nebudu.
Původní očekávání: Vysoké, protože jsem o ní slyšela samou chválu. 
Anotace (bux.cz):
Románový debut dnes už známého Johna Greena je strhujícím vyprávěním o dospívání a hledání sama sebe. Šestnáctiletý Miles, posedlý sbíráním posledních slov významných osobností a touhou hledat „velké Možná“, je spíše outsiderem mezi svými vrstevníky. Jeho život získá zcela novou podobu, když přejde na internátní školu Culver Creek. Zde se rychle spřátelí se svérázným spolubydlícím a okouzlující, naprosto nepředvídatelnou Aljaškou Youngovou. Okamžitě je vtažen do světa, kde se porušují školní pravidla, pořádají různé večírky i provokace. Miles ožívá v dennodenním kontaktu s novými kamarády a stále víc miluje fascinující Aljašku. A tak vývoj směřuje k okamžiku, kdy se všechno nečekaně navždy změní... Živý, naléhavý a nekonečně dojemný příběh. Americkou knihovnickou asociací byl zařazen mezi deset nejlepších knih pro dospívající.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...