RC review - Znamení Athény

Kniha: Znamení Athény
Autor: Rick Riordan
Série: Bohové Olympu
Díl: Třetí
Anotace (fragment.cz):
Chystá se velké setkání řeckých a římských polobohů. Posádka z Tábora polokrevných vyráží po moři na bitevním korábu Argo do Tábora Jupiter. Jejich plány však narušuje proroctví sedmi, které se začíná naplňovat. Skupina hrdinů se proto musí vydat do rodiště antických bohů, krajiny Mare Nostrum. Podaří se jim nalézt tajemná znamení bohyně Athény, která jim v boji proti zlu pomohou? Gaia, síla mocnější než všichni bohové, se dál probouzí a ohrožuje budoucnost civilizace. Čas ubíhá a posádka Arga se musí vydat do boje za záchranu lidstva...

Asi budu mluvit za více lidí, když řeknu, že hlavním lákadlem této knihy bylo konečné setkání Percyho a Annabeth. Dobře, možná byla důležitější cesta Arga II. do Říma, ale já jsem musela přečkat celé dvě knihy jejich odloučení plus jednu knihu, kde Percy vůbec nebyl! Takže abych to hned na začátku shrnula, tato kniha pro mě byla dokonalou odměnou. Myslím, že i přes ten konec, je Znamení Athény nejlepší knihou série, protože za a) příběh se začíná pořádně komplikovat, b) je tu romantika...jsem holka, já prostě trochu lásky v knížkách potřebuju :) a za c) většinu zvratů v Athéně naprosto nečekáte a na konci knihy jsem zírala na poslední stránku s otevřenou pusou a nebyla jsem ji schopna zavřít (tím myslím, jak pusu, tak knihu :)). Mimochodem když už jsme u strašných konců, Znamení Athény bylo první v dlouhé sérii knih s otevřeným koncem, které mě pomalu ale jistě zabijí/ubíjí. Koho by to zajímalo, tak poslední je Unravel Me. Konec sice není tak otevřený jako v tomto případě, každopádně mě užírá, že nemám možnost si přečíst další díl.

Ve Znamení Athény se také dozvídáme více o jednotlivých postavách. Kapitoly se v knize soustředí na více postav a to je dobře. Konečně se Rick Riordan zaměřil i na Annabeth, protože jestli jsem opravdu o nějaké POV stála, tak to bylo její.
Docela mě i bavila určitá soutěživost mezi Jasonem a Percym. Všichni jistě víte komu bych fandila, kdyby došlo k souboji. Promiň Jasone, ale nemáš šanci.
Další velké plus knihy je...chvilka napětí...LEO!!!! Je zpátky a vtipnější než kdy dřív a ano, uvědomuji si, že tato věta zněla jako z nějaké špatné upoutávky na seriál/film/něco v televizi, ale je to pravda. Jeho výstup s Narcisem mě bavil, stejně jako téměř cokoli co řekl a neboj se Leo nikdy nebudeš patý kolo u vozu, protože myslím, že po celém světě máš hodně fanynek, počínaje mnou.

Jako už jsem zmiňovala výše, tento díl je nejlepší, možná právě proto, že už to není kniha vyloženě pro děti. To jsem asi napsala špatně, co jsem chtěla říct je, že Percy a všichni ostatní dospěli, stejně tak dospěl i příběh, který se zamotává, začíná být místy temnější a to je dobře, protože s Percym jsme vyrostli i my, už nám není dvanáct jako když zdolávali moře Nestvůr. Tohle bude poprvé a naposledy, kdy Percyho přirovnám k Harrymu Potterovi, protože během čtení Znamení Athény mi stejně jako na konci Ohnivého Poháru došlo, že pohádka skončila a teď je čas na něco velkého a abych byla upřímná, já se nemohu dočkat.

Touto recenzí bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete koupit zde.

Co mohu dát jiného než:

Obrázek nakreslila Burdge a dávám sem odkaz na jeden její obrázek na který se koukněte, jenom jestli jste dočetli Znamení Athény, obsahuje totiž spoilery na konec!