2/13/2013

Insurgent

Kniha : Insurgent

Autor: Veronica Roth

Díl. Druhý

Série: Divergent

Anotace (cooboo.cz):
Žádná volba není bez následků.
Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?


Knižní trailer, který jsem sem musela dát, protože je úžasný:



Obasahuje spoilery na Divergent 
Druhý díl této série začíná tam, kde první končí a to ve vlaku. Tris, Tobias, Marcus, Caleb a Peter míří k Mírumilovným (Amity), protože nesídlí v centru města a protože jsou v této válce v roli nezúčastněných. Víc Vám snad ani říct k této knize nemůžu, protože Vám rozhodně nechci naspoilerovat děj a vzhledem k tomu, že celá Rezistence/Insurgent je jeden velký spoiler, ukončím popisování zde.

Nechápu, proč mi trvalo tak dlouho než jsem si knížku přečetla. Takže všichni, kdo jste z nějakého důvodu Insurgent/Rezistenci odložili na později (čili dobu neurčitou), okamžitě od počítače vstaňte a dejte se do čtení. Tato kniha nezklame (nebo alespoň mě nezklamala), dokonce si myslím, že je v jistých ohledech lepší než Divergent.

Na Insurgent/Rezistenci se mi líbil hlavně charakterový vývoj postav a promyšlenost/komplikovanost příběhu. Autorka mě neustále něčím překvapovala a podobně jako u Divergent,ten konec jsem opravdu (ale opravdu) nečekala a díky němu se nemůžu dočkat třetího a zároveň závěrečného dílu. Bohužel vychází až koncem letošního roku. Otevřené konce by se měly zakázat a povolovat pouze pod podmínkou, že další díl vyjde do měsíce.

Opět mám problém zůstat u jednoho tématu a to ani netrpím poruchou pozornosti :). Konečně se dostávám k tématu, které asi všechny zajímá nejvíce. Ruku na srdce, můžete tvrdit, že osud Chicaga a pěti frakcí je důležitější, ale hluboko uvnitř stejně vede Tris a Tobias. Ti dva se v tomto díle hádají a to hodně. Nejhorší na tom ovšem není to, o čem se hádají (protože věřte nebo ne, oni se nechytnou kvůli každý blbosti), ale to, že každý z nich má pravdu. Normálně v knihách bývá zvykem, že jedna z postav je výrazně blbější :) a je v neprávu, protože tu druhou inteligentnější postavu podezřívá z blbostí. Tady ovšem oba mají kus pravdy; jejich argumenty jsou pochopitelné a je nesmírně těžké přiklonit se na něčí stranu. Sakra Veronico, dělej vždycky jednu postavu o něco málo hloupější, abych mohla říct: ,,Ne, jsi úplně blbý/á, vždyť *vložte jméno* má pravdu!" :)
Doufám, že víte, že si dělám srandu. Veronico moc ti děkuji za inteligentní hlavní postavy.

Opět se mi podařilo dostat se k nesmyslnému plácání. Takže teď k záporům Insurgent/Rezistence, jsou pouze dva a to:
1. Nedostatek romantických scén - omlouvám se za primitivnost tohoto zápor, ale to promlouvá ta růžová přespříliš holčíčí část mého "já", na druhou stranu, když už tam byly, tak stály zato
2. Dostatek mrtvých - kam se hrabe Rowlingová (úřipadně S.Collins), to se nedá srovnat, víc k tomuto bodu říkat/psát nebudu, aby mi náhodou neuklouzl nějaký ten spoiler :)

Hodnocení (taky jste to museli psát do "čtenářáku"?): Kniha se mi líbila, protože byla čtivá (nejčastější věta, kterou jsem psala do čtenářského deníku). Vlastně to je pravda, kvůli téhle knize jsem se stranila společnosti na lyžáku, protože jsem jí prostě musela dočíst. Tímto se všem omlouvám za mojí neochotu se bavit.
Rozhodně si Rezistenci/Insurgent přečtěte, kniha předčila jakékoliv očekávání a pouze potvrdila, že Veronic Roth rozhodně psát umí a držte mi palce, abych se dočkala podzimu a neumřela na otevřené konce.

Co jiného bych mohla dát než:



Ještě něco, ano mohla jsem mít tu obálku, které je nahoře, ale v Anglii měli pouze tuhle:
Pociťte mojí bolest...



4 komentáře:

  1. Mne sa kniha tiež veľmi páčila 8) Na tých mŕtvych som si už nejako zvykla 8D aj keď sú to hlúpe straty 8_( R.I.P. Will

    OdpovědětVymazat
  2. Chystám se to přečíst, ale nějak není čas. Ale po tomhle se na to určit vrhnu :). Co to ale říká v těch 0:50? To „I go, because I...“ to poslední slovíčko mi prostě uniká..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si Insurgent přečti i když možná si počkej na podzim, potom by sis mohla rovnou přečíst i třetí díl a neumírat nad koncem tak jako já :)
      Jinak to poslední slove je ...I choose to.

      Vymazat
  3. Ano mám na to stejný názor :D Jé hrozné že ta 3 kniha vyjde až na podzim :( :D

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...