10/27/2011

RC review - Erebos


Název: Erebos
Autor : Ursula Poznanski
Nakladatelství : Fragment
Počet stran: 318
Anotace:
Thriller při kterém vám v žilách tuhne krev...
Erebos je počítačová hra s přísnými pravidly.
Toho, kdo je poruší, čeká krutý trest nebo...smrt.
Erebos ale dokáže splnit i ta nejtajnější přání.
Jak je možné, že hra o každém všechno ví?
Co vlastně Erebos chce?

 

Anotace

Podle mě bych měla začít nejprve tím co mi na knize vadilo a to byla anotace. Já vím, že anotace vlastně ke knize jako takové nepatří, ale mně se prostě nelíbila. Nechápejte mě špatně, samozřejmě, že jsem si o knihu napsala kvůli anotaci, ale prostě řekla moc. Prvních dvacet stránek jsem protáčela oči, protože jsem věděla proč se ve škole spolu baví různí lidé a Nickovi to prostě trvalo moc dlouho.


 

Město
Děj se odehrává v Londýně - mém nejoblíbenějším městě. Takže jsem knihu četla i díky tomu. Z prvních stránek jsem měla dojem, že autorka Londýn zná jenom z plánků metra a různých turistických průvodců. Ano teď si mnozí z vás řeknou, no jo, každý nemůže žít v Anglii a znát ji . To já vím, ale prostě to na mě tak působilo. Toho dojmu jsem se naštěstí někdy u sté stránky zbavila, takže možná to byl jenom nějaký můj vlastní pocit, který vlastně vůbec není pravda.


 

Erebos
Kdo si myslí, že tady detailně popíšu co to Erebos je, se rozhodně mýlí. Místo toho jsem si Erebos zadala do wikipedie, jak se píše někde v knížce, a tady je co mi vyjelo:

Erebos je v řecké mytologii bůh věčné tmy
a sama věčná tma. Jeho jménem se nazývá nejtemnější část podsvětí, tam kde sídlí Hádés. Vznikl z Chaosu. Spolu s bohyní noci Nyx (pozn. je uctívána v knihách - Škola Noci) mají dvě děti Aithera-boha jasného světla a Hémeru-bohyni jasného dne.

Závislost
Já osobně si nepamatuji, že bych na něčem byla vyloženě závislá. Pokud nepočítáte knihy a čokoládu. Na počítačové hře si myslím že závislá nejsem. Jednou jsem hrála The Sims 2 celý den (bylo 25.12.), ale druhý den jsem si k tomu nesedla a hrála jsem to znovu asi po dvou měsících. Takže já osobně si nepřijdu závislá na ničem. Proto jsem ze začátku nechápala závislost na Erebosu, ale když autorka začala to prostředí detailněji popisovat, snadněji jsem se vžila do příběhu a pomalu závislost začala i chápat.


 

Obálka

Moc se mi líbí. Když ji mamka viděla, tak se smála, že knihu přede mnou přečetlo deset lidí a potom jsem ji dostala já. Musím říct, že právě ten ohmataný obal se mi na knížce líbil nejvíc a obálku považuju za hodně hezkou. Hlavně když jsem omylem ohnula roh, nebylo to moc vidět. A to černé oko je super. Pořád jsem po něm přejížděla rukou.


 

Postavy
Nick byl celkem sympatický, ale měl dlouhý vlasy. Co na těch dlouhých vlasech všichni mají? Dimitrij je musel mít a teď i Nick Dunmore. Mně osobně se vůbec nelíbí a představovala jsem si ho s vlasy nakrátko. Další kluk, který byl v knize výraznější byl Jamie. Toho jsem si hodně oblíbila a štvalo mě když na něj byl Nick hnusný. Dále tu je Colin-toho kluka jsem měla ráda na začátku potom ne-a Emily-hezká holka, kterou mám opravdu ráda a to v průběhu celé knihy.


 

Závěr

Já vím, vůbec jsem tady nepopsala příběh a ani nehodlám. Zkazila bych vám totiž překvapení a to já nechci, protože Erebos je skvělá kniha, kdy vám během čtení běhá mráz po zádech. Takže vám ji všem vřele doporučuji. Ta kniha opravdu stojí za přečtení. Podle mě nebyla úplně dokonalá, ale která kniha taková je (vynechejme HP, HG a Percyho Jacksona)? Nechci se opakovat, ale napíšu to ještě jednou: Přečtěte si ji. Erebos za to stojí.


 



Knize dávám:






Prostřednictvím této recenze bych chtěla poděkovat Fragmentu za poskytnutí recenzního výtisku. Erebos si můžete objednat zde

Zdroje: wikipedia.org
            weheartit.com
            deviantart.com

2 komentáře:

  1. Erebos mám momentálně rozečtený a zatím to vypadá na opravdu zajímavou knížku. Obálka se mi taky děsně líbí, hlavně ten název je podle mě fakt povedený...

    A též jsem to zkoušela na wikipedii, ze zvědavosti. :D:D

    OdpovědětVymazat
  2. Verush: Jo ten nápis se mi opravdu líbí jako celá knížka

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...