7/27/2011

Jana Eyrová

Omlovám se, že jsem dlouho nic nepsala, ale nějak jsem neměla čas. Teď jenom na chvíli odbočim od tématu, který jsem pro tento článek vybrala...Dneska jsem byla podruhý na HP7 a když jsem šla domů, stavila jsem se v Kanzelsbergu, abych si koupila knížku o kreslení postav, ale tohle není důležité. U pokladny přede mnou stála paní a kupovala Harryho Pottera a kámen mudrců. To jenom dokazuje, že ta kniha se bude prodávat nejspíš navždycky.

Takže do kin se dostal film Jana Eyrová. Je to klasika, která má hned několik filmových zpracování. Kdo některou verzi viděl, dá mi zapravdu, že buď je pan Rochester ošklivý a nebo na Janu se nedá koukat (vyjímka je snad česká verze - M.Vančurová a J.Kačer- tam byl problém, ale to, že všechno hráli v jednom pokoji).

Takže kdo by nevěděl o čem kniha je, tak tady je přeložená z Goodreads:
Vzrušující román Jana Eyrová od Charlotte Bronte je milostný příběh o prosté i když rázné vychovatelce a arogantním a zadumaném panu Rochesterovi. Kniha byla vydána roku 1847 pod pseudonymem Currer Bell, knížka bylo nově o hrdince-je bystrá a neúnavná v prorazení ve světě, kterému vládnou muži, aby mohla být se svým milovaným. William Makepeace Thackeray je prohlásil za "dílo velkého génia."Jana Eyrová jepořád oblíbená i když to je už víc jak sto let co vyšla a je považována za jednu z nejlepších novel anglické literatury.

Takže tohle není to v co jsem doufala.Takže tady je lepší:

Jana nepoznala rodičovskou lásku, krutí příbuzní ji umístili do sirotčince. Tam dívka žila v nuzných podmínkách, ale získala vzdělání. Jakmile dostane práci vychovatelky na panství pana Rochestra, svitne jí naděje na lepší život. Majitel působí sice jako nerudný a zatrpklý, ale vyučovat malou Adélku Janu baví, proto se rozhodne zůstat. Jenže dům skrývá mnohá tajemství a hrozby. Podivné rány, zoufalé výkřiky a strašidelný smích, které Jana v noci slýchá, rozhodně nejsou jen výplody fantazie.Tahle anotace je odsud.
Synopse k filmu ze cinestar.cz:
19. století. Jana Eyrová (M. Wasikowska) nečekaně uprchne z rozsáhlého a odlehlého panství Thornfield Hall, kde pracuje jako vychovatelka dívky Adèle Varensové, která zde žije v opatrovnictví hloubavého majitele, Edwarda Rochestera (M. Fassbender). Impozantní rezidence a neméně okouzlující povaha Rochestera těžce zkoušely Janinu odolnost. Po útěku nemá kam jít, proto přijme pomocnou ruku duchovního otce Johna Riverse (Jamie Bell - Orel deváté legie) a jeho rodiny. S jejich pomocí se vzpamatovává z turbulentních událostí poslední doby, které ji přinutily k útěku a při pohledu na minulost přemýšlí, jestli to někdy mohla být pravda…
Romantický, Drama - Velká Británie, USA, 2011, 120 min
Přístupno od: 12 let
Audio
Jako Harry Potter, Rozum a cit, Saturnin, Sherlock Holmes, Hercule Poirot atd. se i Jana Eyrová dočkala namluvení. Jsem si jistá, že jsou dvě verze, ale já poslouchala jenom jednu. Tu namluvila někdejší představitelka Jany Marta Vančurová. Ta má kouzelný hlas. Je strašně příjemnej něco na způsob L.Šafránkové.  Nemění moc hlas, ale stejně poznáte kdo mluví. Takže to určitě doporučuji.

Dneska mi nejdou sem vložit ani obrázky, takže za to se také moc omlouvám a snad jindy.
Takže to je pro dnešek všechno , ráda bych se podepsala, ale nějak to nejde takže napíšu to alespoň takhle
                                                                                                                   Nora

1 komentář:

  1. Jasně, HP je nesmrtelnej... taky na to chci jít do kina víckrát, ale zatím nemám s kým. :(

    A na ten novej film Jana Eyrová jsem zvědavá. Nikdy jsem tu knížku nedočetla dokonce. Mám ji rozečtenou, ale někde v půlce jsem se zasekla a nemůžu se dokopat k tomu, abych ji dočetla. Klasiky holt nejsou můj šálek kávy...

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...