6/19/2011

RECENZE: Heist Society – Ally Carter

KnihaHeist Society
Autor: Ally Carter
Když byly Katarine Bishop tři roky, její rodiče ji vzali do Louvru… vykrást ho. Na sedmé narozeniny odcestovali do Rakouska Katarina a strýček Eddie…ukrást korunovační klenoty. Když bylo Kat patnáct, rozhodla se jít na nejlepší internátní školu a rodinou tradici pověsit na hřebík. Bohužel, opustit svůj starý život bylo těžší, než se zprvu zdálo.

Brzy se ale z ničeho nic objeví Katin kamarád a spiklenec, Hale, a snaží se ji vtáhnout zpět do světa, ze kterého se snažila uniknout. Ale má pro to dobrý důvod: neuvěřitelně cenná sbírka jednoho velmi nebezpečného pána, byla ukradena. Jedině mistr by mohl tuhle práci zvládnout a Katin otec není jen na seznamu podezřelých, on je seznam podezřelých. Chycený mezi Interpolem a úhlavním nepřítelem, potřebuje Katin táta její pomoc.

Pro Kat je tu jen jediné řešení: vystopovat obrazy a ukrást je zpět. Co na tom, že je to nemožné? Má dva týdny, tým plný teenagerů a doufejme, že i dost talentu na to rozjet největší loupež v historii své rodiny a s trochou štěstí, zůstat naživu.

Od Heist society jsem toho vážně moc neočekávala. Podle mé představy by to byl román, který bych ohodnotila třemi hvězdičkami, vytáhla bych nějaké ty divné věci co se tam stalo a byl by konec. Ale musím říct, že ono ne. Heist society jsem se četlo moc hezky, náměť byl propracovaný a byl tam Hale <3 . Vlastně mi celou tu dobu jde o to vyjádřit, že tahle autorka vymyslela, nebo aspoň pro mě, originální téma. Nikdy jsem nečetla knihu z pohledu patnáctileté holky, která je zlodějka a vlastně žije v celém společenství zlodějů.

Katarina Bishop nechce být zlodějka a z tohoto důvodu se uklidila na internátní školu, ze které jí však vyhodí za trestný čin… který nespáchala. Je přivolána zpět kvůli hrozícímu nebezpečí, které hrozí jejímu otci. Jednomu, velmi velmi nebezpečnému muži, ukradli obrazy. Je tu jen pár lidí, kteří by něco takovéhlo zvládly. A Katin táta je první na seznamu,vlastně není první na seznamu, ale je tím seznamem, takže je ve velkém ohrožení. A Kath nezbývá vlastně nic jiného, než najít ukradené obrazy… a ukradnout je zpět.Kat dává dohromady tým a plán se pomalu a jistě spřádá.

Katin návrat do společnosti je docela hořký. I když zmizela na pouhé tři měsíce, stále jsou to tři měsíce. Její parta byla na misi, bez ní a tak nějak přišla docela o dost. Dokáže se začlenit mezi své přátele. A chce se vůbec začlenit?

Heist society mi přišlo s fajn námětem, ale jak už jsem řekla, moc očekávání jsem do toho nevkládala. Takže jsem si knížku poté náležitě užila, když jsem se do ní hezky začetla. Tu knížku jsem si oblíbila už jediného důvodu, pomohla mi překonat školní teror a četla se dobře, odvedla mi ode všeho myšlenky a do toho příběhu jsem se vážně zamilovala. Nečekala jsem, že to bude vážně dobré.

Kat byla dobrá hrdinka a Hale *povzdychne si*… nejsem si jistá, jestli tu knížku nemám ráda taky hlavně kvůli němu. Doufám, že to s nimi dobře dopadne. Co se týče postav, nebyly tu nějaké zbyteční a nesmyslní otravové, každý měl své místo. Katin tým mě občas vážně dokázal pobavit. Prostředí bylo zajímavé a bavilo mě, jak Kat cestovala, takže se rozhodně nudit nebudete. Jo a… taky bych brala za kámoše miliardáře :D

V knize se rozvíjí taková ta hlavní zápletka, která se bude držet pravděpodobně po celou dobu série. Díky bohu další díl vychází 21.6. a já už ho mám krásně před objednaný *ďábelsky se směje* a nemůžu se ho dočkat. Navíc, jsem v Anglii narazila na další knihy od této autorky, dokonce celou sérii. Nejdříve jsem si koupila první dva díly a ještě jednu knihu k tomu (byla akce 2+1 zdarma), ale když jsem se do prvního dílu začetla a uvědomila jsme si, jak je i tahle série dobrá, skočila jsem jako puma do knihkupectví a dokoupila další dva díly. Ale to jen tak okrajově :)

Krátká recenze:

Heist society mě vážně zaujalo dobrým námětem. Přeci jenom, jak často se nám poštěstí si přečíst knihu z pohledu zlodějů. U knihy se mi to stalo naprosto totálně poprvé. Příběh jsem si hrozně moc oblíbila, kniha se četla vážně (VÁŽNĚ) moc dobře a byla jsem z ní totálně odvázaná. Angličtina nebyla těžká a prostě měla originální příběh a pomohla mi přežít školní teror.

a půl