5/09/2011

RECENZE: Les rukou a zubů -Carrie Ryanová


Anotace

Hororová romance plná temnoty, záhad a bojů s temnými silami Mary žije v uzavřené vesnici. Její svět se řídí prostými zákonitostmi: musí poslouchat pravidla církevního Sesterstva, nesmí se přibližovat k plotu, za kterým – v Lese zubů a rukou – žijí "nečistí", kteří svým kousnutím promění člověka v chodící mrtvolu. Když Sesterstvo rozhodne, že se provdá za muže, kterého jí určili, Mary musí poslechnout, přestože se zamilovala do zraněného Travise. Pak ale nečistí proniknou do vesnice, a Mary v nastalém zmatku prchá společně s Travisem, svým snoubencem Harrym, kamarádkou Cass i bratrem Jedem a jeho ženou dál do zapovězeného lesa. Touží dostat se k vysněnému oceánu, dál za les a nečisté, do světa, který tam venku přece musí někde být.


 

Les rukou a zubů nebyl vůbec,ale vůbec to ,co jsem očekávala. Kdybych měla knihu charakterizovat jedním slovem byla by to strohost. A kdybych k tomu měla přidat ještě jeno slovo, byla by to určitá surovost. Přeci jenom, zombii nebyli to,co jsem očekávala. A co teprve vraždící zombíci.

-
Mary žije ve vesnici, obklopené lesem rukou a zubů. Jediné, co brání Nečistým (zombíkům) dostat se do vesnice a všechny buď sežrat nebo přeměnit ,je plot, který ohraničuje a který se táhne i dál za vesnici,ale tam nikdo nesmí. Vesnici řídi Sesterstvo, lidé se berou z důvodu udržení lidského pokolení, ne kvůli nějaké lásce. Pokud vás Nečistí pokoušou můžete si vybrat jestli chcete zemřít nebo se stát jedním z nich.

-
Matka Mary vyprávěla příběhy, kde byla voda jedna obrovská plocha,kde si neviděl na druhý břeh. Ano, matka Mary vyprávěla o oceánu, od době Předtím. Mary vždycky chtěla odejít z vesnice a snila o svém oceánu. Maryiny rodiče byli jako jedni z mála do sebe vážně zamilovaní ,takže když se její otec přeměnil matku to ranilo a při jednom útoku na Vesnici se dobrovolně nechala přeměnit. A tak zbyla jen Mary a Jed. Ale Jed se jí zřekl a tak se Mary musí přidat k Sesterstvu. A tam potká novou příchozí, dívku,která přišla z venku.

-
Při útoku na Vesnici jsou Mary a její budoucí manžel nuceni uprchnout do lesa k cestě, kde pokračují po cestě, která je označena divnými značkami. Pokud někdo přežil krom Mary, Harryho (měl být Maryiným manželem , Travise, Jeda, Beth a Cass, zůstal ve vesnici. Ale tam se nemohou vrátit a tak pokračují po cestě a vůbec nevědí, jestli to není jen slepá ulička.

-
Nikdy mi nevadila stručnost, rozhodně ji mám radši než zdlouhavé nudné okecávání ,kde člověk musí přeskočit odstavce aby se neunudil k smrti. Tahle kniha byla chvílemi stručná a celkově na mě působila strohým dojmem. Jo a taky surovým. Téma nemrtvých zombíků ,kteří se živí lidmi a mění je sami v příšery , mě nějak moc nebrali. Ale do Lesa rukou a zubů jsem se vážně začetla. A jo, chvílemi jsem se i trochu bála. Na začátku jsem s Mary nenáviděla ten svět ve kterém žila, nenáviděla jsem Sesterstvo za to co dělali. Ale také jsem s ní sdílela strach z nemrtvých. Také mě občas napadlo přirovnat knihu k Hunger Games, neboť je to psáno stejným stylem a v podobně krutém prostředí, i když tohle bylo asi trochu horší a Katniss je měla radši, stejně jsem Mary obdivovala za její jistou odvážnost.

-
Vraždící zombí, nákaza za kterou si lidská rasa asi může sama, sen o oceánu, obléhání Nečistými. Chvílemi mi ta knížka vážně naháněla kůži a ani za nic bych nechtěla žít v něčem v žila Mary. Kniha končí otevřeně a já jsem zvědavá jak si v dalších dvou knihách osud s Mary pohraje.

-
Na knize je také unikátní její vnitřní úprava. Nejenže česká obálka předčila tu originální,ale navíc je hezky zpracovaná i uvnitř. Na začátku každé kapitoly jsou takové hezké stromy a čísel stránek jsou také malé stromy. A také ke knize přidělaná taková ta látková záložka :D. Naprosto krásné zpracování obalu a úvodních kapitol.



Mé hodnocení je:


Pac a pusu

Nora

1 komentář:

  1. Včera jsem si ji konečně objednala! Tak se děsně těším až přijde! :)

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj komentář! Jsme zvědavé na tvůj názor a jsme rády, že ho s námi sdílíš. Občas se stane,že nejsme schopny odpovědět na všechny komentáře, ale neděste se, všechny komentáře si přečteme a máme z nich radost :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...