RECENZE: Odstíny života – Lusy Adams

Máte rádi Nástroje smrti?
Máte rádi Rose?
Obdivujete sarkastický humor?

Jestli jste na všechny otázky odpověděli ano, je jisté pouze jedno – tuhle knihu budete milovat!

Odstíny života
Lusy Adams

Alexandrina Avitalová se za života nijak nelišila od vrstevníků. Když je v den svých devatenáctých narozenin chladnokrevně zavražděna, nikdo nemůže tušit, že smrt se stane začátkem její nové cesty. Tři roky poté, co byla pohřbena a oplakána rodinou a přáteli, se probouzí znovu k "životu". Je uvedena do světa magie a ďábelských stvoření. Alex musí zapomenout na svůj předchozí život, aby mohla zaujmout pozici neohrožené bojovnice se silami temnot. Podle dávného Proroctví je právě ona jedinou vyvolenou, Spasitelkou, která má rozhodnout odvěkou bitvu mezi dobrem a zlem…

Kniha je u nás známá hlavně tím, že ji napsala velmi mladá (a nadějná) česká autorka,  Lucie Adamová. Trochu jsem se bála, že to nebude ono, přeci jenom české autory moc v lásce nemám. Ale víte co? Je lepší než většina jiných knížek od anglických autorů, které jsem kdy četla.

Alex byla přivedena po třech letech zpět k životu samotnými bohy, neboť je právě ona předurčena být tou onou Spasitelkou,která vše rozhodne. Ale koho o to prosila? Alex se snaží utíkat před bohy a nechce se přiznat, že to co dělá jí přesně pasuje. Ale když už dá slovo neodolatelnému bohovi ,který se o ni tak trochu stará , nikdo jí stejně neřekne co má udělat a tak dělá to co dělala do teď – zabíjí upíry, vlkodlaky a všechno, co nějak ohrožuje lidstvo.

Na jednom lovu, potká Gaba – neodolatelného lovce, který jí vlastně tak trochu zachránil před tím, aby podruhé umřela. Gabe ji představuje partičku, která se skládá z jedné čarodějky, vlkodlaka a třech lovců, se kterou začne bydlet.

Víte, být Spasitelkou má dost nevýhod a jedna z nich je , že se nemůže nikomu svěřit s tím, že je vlastně tou Spasitelkou (teda až na toho boha,který jí navíc přidal do vínku pár schopností navíc). Takže když už to vypadá, že by přeci jen Alex a Gabe mezi sebou mohli něco mít, všechno padne, neboť se Gabe nesmí dozvědět že je Alex Spasitelkou. A když se to dozví, bohové se o něho postarají. A to samé platí pro její spolubydlící. Takže jak se s tím vším Alex vyrovná? Spasí nakonec svět? A hlavně budou Alex a Gabe spolu?

Kniha plná sarkastického humoru,který tak hrozně moc miluju, si mě po pár stránkách získala. Kniha je plná tajemství,která vás ženou číst dál,ale některá se bohužel neobjasní. To je možná zavdáno tím, že kniha by údajně měla mít pokračování, takže se je pravděpodobně dozvíme v příštích dílech. Hlavní hrdinka mi padla do noty, nebyla to žádná chuděrka,ale už pořádně ostřílená bojovnice,která si už docela leccos zažila a která každýmu zlýmu stvoření pořádně nakope zadek. A Gabe… ách. Pěkně drsnej bojovník, kterej to se zbraněmi fakt uměl a rozhodně měl nějaký city. Kdo by toho kluka nemiloval?

Tohle byl prostě moc moc vydařený debut české autorky, který se rovná knihám v zahraničí. Rozhodně doufám, že budou napsány a vyjdou další díly. A už zbývá jen dodat:

Pac a pusu

Vaše Nora